خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع در دیدار با جمعی از دانش‌پژوهان و نخبگان علمی مطرح کرد:

مدیریت جهادی؛ رمز پیشرفت کشور

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۸۴۵

تولید دانش باید با تکیه بر عوامل درونی و با استفاده از مستندات کامل علمی صورت گرفته تا فرایند انتقال دانش به تکنولوژی در مسیر موردنظر و با هدف مشخص صورت گیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر رفع موانع پیش روی نخبگان و هموار‌سازی مسیر پیشرفت و اعتلای کشور تاکید کرد و گفت: نخبگان به دور از دغدغه‌های جانبی باید به پیشرفت ایران اسلامی کمک کنند. ‌

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با جمعی از دانش‌پژوهان و نخبگان علمی و پژوهشی مرکز پژوهش‌های نخبگان دانشگاه صنعتی مالک اشتر با اشاره به ظرفیت بالای علمی این مرکز، گفت: دستاوردهای علمی مرکز پژوهش‌های نخبگان، نشان دهنده اراده استوار و پایداری نخبگان و جوانان عزیز کشورمان در ادامه راه پرافتخاری است که به منظور تحقق آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و برنامه‌های علمی و پژوهشی وزارت دفاع همواره با جدیت دنبال شده است.

وی افزود: نخبگان جوان ایران به برکت انقلاب اسلامی و با استفاده از فضای علمی حاکم بر کشور توانسته‌اند هر سال جدی‌تر و مصمم‌تر از پیش بر کمیت و کیفیت فعالیت‌های علمی و پژوهشی خویش بیفزایند و برای کشور افتخار بیافرینند.

وی خطاب به نخبگان وزارت دفاع اظهار داشت: جهان امروز سرخورده از نظام سلطه چشم امید به ایران اسلامی داشته و این امر رسالت شما عزیزان را که پیشگامان جنبش فکری و تحولات علمی و پژوهشی در میهن عزیزمان هستید دوچندان می‌کند.

سردار دهقان با بیان اینکه باید موانعی که باعثاتلاف وقت و انرژی جوانان می‌شود برداشته شود، تصریح کرد: گفت: شایسته است مسیرهای دسترسی و چرخه فعالیت‌های پژوهشی را به دور از پیچیدگی و سازو‌کارهای دست و پا‌گیر فراهم کرد تا نخبگان به دور از دغدغه‌های جانبی با چالاکی و انعطاف بالا به تحقیق و پژوهش و در نهایت کمک به پیشرفت ایران اسلامی بپردازند.

وزیر دفاع توجه ویژه به فناوری‌های برتری‌آفرین را با توجه به تنوع تهدیدات و سرعت تغییر آنها بسیار مهم توصیف کرد و افزود: سه اصل سریع‌الوصول بودن، ارزان بودن و مؤثر بودن باید در ایجاد فناوری‌های برتری‌آفرین مورد نظر باشد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مدیریت دانش و مستندسازی پژوهشی خاطرنشان کرد: تولید دانش باید با تکیه بر عوامل درونی و با استفاده از مستندات کامل علمی صورت گرفته تا فرایند انتقال دانش به تکنولوژی در مسیر موردنظر و با هدف مشخص صورت گیرد.

سردار دهقان عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک علاقه و انگیزه همگانی و فراگیر در بین نیروهای ارزشی و نخبه کشور برشمرد و تاکید کرد: در صورتی که تجربه، مدیریت، جوانی و نشاط و تحرک و فعل خواستن و توانستن در کنار یکدیگر قرارگیرد، رسیدن به قله‌های فتح و پیروزی علمی و فناوری با توکل به خداوند متعال میسر می‌شود.

وزیر دفاع ‌با اشاره به اینکه جدیت در کار به عنوان یک اصل اساسی برای دستیابی به نتایج مهم تلقی می‌شود، گفت: امیدواریم به زودی مجموعه نخبگان جوان دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع بتواند به عنوان یک الگوی موفق برای تمامی نخبگان کشور در راه اعتلای نام مقدس ایران اسلامی و همچنین صنعت دفاعی کشور به دنیا معرفی شود.

در این دیدار صمیمی تعدادی از نخبگان فعال با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه‌های علمی و پژوهشی، خواستار رفع مشکلات و موانع پیش روی جامعه نخبگان کشور شدند.

در پایان این دیدار وزیردفاع با اهدای لوح از نخبگان برتر و رئیس مرکز پژوهش‌های نخبگان وزارت دفاع تجلیل و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز