خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دوران هدر دادن پول‌های کلان به سر آمده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۹۸۴

ما نه پول به اندازه کافی داریم و نه فرصتی برای خطا کردن. دوران هدر دادن پول‌های کلان به سر آمده است و ما حق نداریم ریالی از درآمدهای ملی را هدر دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است دوران هدر دادن پول‌های کلان به سر آمده و دولت فرصتی برای اشتباه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» در همایش ملی خصوصی سازی آموزش‌های فنی و حرفه ای که عصر امروز(شنبه ۳۱ خرداد) برگزار شد، گفت: بحثخصوصی سازی یکی از موضوعات مهم در کشورهای در حال توسعه بوده است. ماندن کشورها در چنبره فعالیت‌های دولتی منجر به پیشرفت نبوده و نیست و اصل ۴۴ قانون اساسی در این زمینه راهگشاست.

وی ضمن تاکید بر اجتناب ناپذیر بودن خصوصی سازی برای پیشرفت کشور، ادامه داد: متاسفم که اعلام می‌کنم خصوصی سازی در صنعت و معدن فرایند موفقی نداشته و حتی به بیکاری گسترده در این واحدهای تولیدی منجر شده است.

به گفته ربیعی، فراهم آوردن زمینه‌های مهارتی برای کارجویان و شاغلین یکی از مولفه های مهم برای کاهش دادن نرخ بیکاری است.

این مقام دولتی تصریح کرد: اشتغال مساله ای کوتاه مدت یا مساله جاری دولت نیست بلکه مساله ای بنیانی است و باید بتوانیم بر آن فائق شویم.

وی در ادامه تدوین قانون جامع نظام صنفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد را راهکاری برای جلوگیری از فعالیت مراکز آموزشی فنی و حرفه ای غیرمجاز دانست.

ربیعی تصریح کرد: رشد اقتصادی و توسعه در دوران اخیر بر تحقیق، توسعه و پژوهش و نیروی انسانی ماهر استوار است. ما نه پول به اندازه کافی داریم و نه فرصتی برای خطا کردن. دوران هدر دادن پول‌های کلان به سر آمده است و ما حق نداریم ریالی از درآمدهای ملی را هدر دهیم.

وزیر کار در پایان بر باز تعریف جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در برنامه‌های آینده کشور تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز