خبرگزاری کار ایران

روحانی: / تکرار /

مبنای حرکت ما براساس امید است / فوتبالیست‌ها در برابر آرژانتین دلاورانه بازی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۳۳۴

اگر تیم ملی صعود کند دولت جایزه ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر دارد / دختران ما نیاز به نشاط و ورزش و سلامت دارند. رقابت سیاسی و نقد دلسوزانه مشکلی ندارد ولی گاهی اوقات حرف‌هایی زده می‌شود که واقعیت ندارد

رییس‌جمهور گفت: اگر تیم ملی فوتبال از این مرحله عبور کند وبه مرحله بعد صعود کند دولت جایزه ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور بعد از پایان سفر دو روزه خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد این‌که آیا اگر تیم فوتبال به مرحله بعد مسابقات جام جهانی صعود کند پاداش ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته‌اید؟ اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی ما در بازی اول خوب ظاهر شدند و مقصود ما بالاتر از بحثپیروزی حضور شجاعانه آن‌ها در میدان است و از فوتبالیست‌ها و بازیکنان محترم می‌خواهیم که حضورشان در مسابقه بعدی در برابر آرژانتین یک حضور شجاعانه و دلاورانه و با تمام توان باشد و با استفاده از تمام توان جسمی و فنی و تکنیکی در این مسابقه حضور پیدا کنند. مایک بازی خوب می‌خواهیم و نتیجه هر چه باشد قابل قبول است.

وی ادامه داد: اگر تیم ملی فوتبال از این مرحله عبور کند وبه مرحله بعد صعود کند دولت جایزه ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر دارد.

وی در تشریح سفر خود به لرستان با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی که از لحاظ صنعتی، گردشگری و کشاورزی در استان لرستان وجود دارد گفت: با تکیه بر این توانمند‌ی‌ها این استان می‌توان توسعه پیدا کند و تا حدودی مساله بیکاری و عدم اشتغال جبران شود.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تحقق این امور گفت: ۲ الی ۳ سد ظرف امسال و ۱ الی ۲ سد ظرف سال آینده در این استان به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از این سدها برقی آبی است.

وی با بیان این‌که «در مورد بحثکشاورزی در این استان تصمیماتی گرفته شده و ان‌شاء الله این تصمیمات با همکاری وزارت کشاورزی و نیرو اجرایی می‌شود» به موضوع صنعت اشاره کرد و گفت: از ظرفیت‌های صنعتی که در این استان وجود دارد به خوبی استفاده نمی‌شود و شاید تنها از حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد از این ظرفیت استفاده می‌شود.

رییس‌جمهور کمبود منابع گردش مالی و تسهیلات رااز جمله علل این موضوع عنوان کرد و گفت: قرار شد برای حل این مساله از صندوق توسعه ملی کمک بگیریم تا گردش مالی ایجاد شود.

وی همچنین با بیان این‌که «در حال حاضر یک هتل نیمه کاره درخرم‌آباد وجود دارد و قرار شد این هتل نیمه کاره تا پایان امسال به بهره‌بردرای برسد» گفت: همچنین بنیاد مستضعفان با کمک سازمان میراثفرهنگی یک هتل ۴ ستاره دراین استان احداثخواهد کرد ودرواقع سازمان میراثفرهنگی به بنیاد در زمینه نرخ سود پایین‌تر در تسهیلات لازم برای این امر کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که «استان لرستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در ارتباط با گردشگری دارد» به اهمیت رونق صنایع دستی دراین استان اشاره کرد و گفت: ۷۹ طرح برای این استان درنظر گرفته شده که امیدواریم این طرح‌ها تا پایان سال جاری یا در سال آینده به اتمام برسد.

روحانی گفت: دولت تصمیم گرفت که تمام اعتبارات عمرانی سال ۹۳ در ارتباط با استان لرستان را کاملا تخصیص دهد و اعتبارات بیشتری نیز قرار است به استان اختصاص داده شود و در واقع برای امسال وسال آینده حدود ۳ برابر از آن‌چه که برای استان مصوب شده است تخصیص داده خواهد شد.

وی همچنین به اهمیت نقش‌آفرینی کارآفرینان در توسعه و سرمایه‌گذاری در استان لرستان اشاره کرد و گفت: رونق باید از طریق بخش خصوصی و تعاونی‌های غیردولتی انجام شود و دولت نیز زمینه‌های لازم را فراهم کند.

وی گفت: در کنار پتروشیمی لرستان قرار است یک شهرک صنعت پتروشیمی برای صنایع پایین دستی ایجاد شود و مقدمات این امر را وزارت صنعت و نفت با کمک یکدیگر انجام دهند ولی سرمایه گذاری اصلی را بخش خصوصی انجام خواهد داد.

رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تصمیمات دولت درارتباط باگسترش ورزش در این استان و اتمام پروژه‌های نیمه تمامی که در این ارتباط در لرستان وجود دارد، گفت: ورزش برای سلامت اهمیت ویژه‌ای دارد. ورزش همگانی مورد توجه ویژه دولت است و در کنار آن ورزش حرفه‌ای نیز از سوی دولت مورد توجه قرار گرفته است و دولت از ابتدا به ورزش توجه داشته است. در شورای اداری که امروز برگزار شد در مورد ۲۶ طرح در ارتباط با ورزش برای امسال و سال دیگر تصمیم گیری و تاکید شد که پروژه‌های نیمه کاره تکمیل شود.

وی با بیان این‌که «باید جوانان را به امر ورزش تشویق کنیم» گفت: باید فضای لازم را نیز برای ورزش دختران فراهم کنیم. بانوان و دختران ما عین پسران هستند آن‌ها نیز نیاز به نشاط و ورزش و سلامت دارند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پیشرفت استان لرستان گفت: برای پیشرفت استان همه باید دست به دست هم بدهیم. مردم کارآفرینان ونخبگان باید در صحنه حضور پیدا کنند و مسئولیت را بر دوش بگیرند و این کار شدنی است. باید همه کمک کنیم که استعدادهای استان شکوفا شود.

وی گفت: ما در تمام استان‌ها چیزی را به مردم قول می‌دهیم که بتوانیم در این دوره ۴ سال آن را کامل اجرایی کنیم یا بخش اعظمی از آن را اجرایی کنیم.

وی گفت: در مورد ۷۹ طرحی که قول دادیم تلاش می‌کنیم که آن‌ها را ظرف امسال و سال آینده اجرایی کنیم البته خود شما رسانه‌ها باید این موضوع را پیگیری کنید. بهترین ناظر در مورد اجرایی شدن آن‌ها شما هستید. در واقع بهترین ناظر رسانه‌ها از جمله رسانه‌های محلی هستند. نقش رسانه‌ها ارزشمند است. همه ما ممکن است نقص‌هایی داشته‌ باشیم و این مردم و رسانه‌ها هستند که باید این نقض‌ها را تذکر بدهند و بیان کنند.

روحانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که به نظر می‌رسد یکی از علل عدم پیشرفت این استان افراطی گری‌هایی است که بعضا دراین استان وجود دارد و حاشیه‌سازی‌هایی که ایجاد می‌شود و این که توصیه شما به این افراطگرایان و حاشیه‌سازها چیست؟ گفت: نحوه برخی سخن گفتن‌ها و طرح مباحث. ایجاد برخی از شبهه‌ها در ذهن مردم، شایسته این استان و کشور نیست. من خودم به وزرا توصیه کردم که دنبال حاشیه‌ها نروندعده‌ای می‌خواهند ما را درگیر این حاشیه‌ها کنند و ما نباید به سمت این حاشیه‌ها برویم.

وی ادامه داد: به ۷ تیر سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی نزدیک می‌شویم در چند روز قبل از شهادت ایشان من خدمت ایشان رسیدم و به ایشان گفتم که چرا نمی‌آیید تلویزیون و به این تهمت‌هایی که زده می‌شود جواب نمی‌دهید؟ ایشان یک تامل چند ثانیه‌ای کردند وگفتند؛ فلانی من یک فرصت بیشتر ندارم و آن فرصت برای این است که به مردم خدمت کنم و قوه قضاییه را سامان بدهم و دو فرصت ندارم که این فرصت را برای پاسخگویی به تهمت‌ها قرار دهم.

وی تصریح کرد: این خیلی مهم است که مردم ما به این افراد بگویند که گوش‌شان بدهکار این حرف‌ها نیست، به این حرف‌ها توجهی ندارند. اگر مردم به این مسائل بی‌اعتنایی کنند و توجه نکنند ما خود به خود از این معضل ومشکل فاصله می‌گیریم.

روحانی تاکید کرد: رقابت سیاسی و نقد دلسوزانه مشکلی ندارد ولی گاهی اوقات حرف‌هایی زده می‌شود که واقعیت ندارد و با حقیقت نسبتی ندارد وشایعه پراکنی است و آن چیزی که باعثنگرانی می‌شود این است که مردم خدای نکرده گوش‌شان بدهکار این حرف‌ها شود و به این حرف‌ها توجه کنند و از این مسائل نگران شوند.

وی ادامه داد: همه چیز ما با امید شروع می‌شود و اگر این شایعات و مسائل باعثشود که روی امید مردم تاثیر بگذارد این خوب نیست. نامناسب است، چون مبنای حرکت ما براساس امید است. امید موتور حرکت ما به سمت جلو است. باید برخی از این افراطی‌ها را نصیحت کنیم. البته هرچقدر هم نصیحت کنیم دردوره‌های مختلف عده‌ای هستند که این‌گونه اقدامات را انجام می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز