خبرگزاری کار ایران

روحانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه چالش‌های محیط زیست:

برای کاهش آلودگی شهرهای بزرگ قدم‌های جدی برداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۶۳۳

از ابتدای زمانی که هیات وزیران تشکیل شد، برای دریاچه ارومیه جلسه داشتیم و کارگروهی را تشکیل دادیم که گزارش آن آماده است و هفته آینده بررسی‌ها در این مورد را رسیدگی می‌کنیم تا بتوانیم این مشکل را حل و فصل کنیم.

رییس‌جمهور بحثبهبود محیط زیست را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: برای کاهش آلودگی شهرهای بزرگ ما قدم‌های جدی برداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن روحانی در حاشیه جلسه هیات دولت و در بازدید از نمایشگاه چالش‌های محیط زیست در مورد مشکلات محیط زیست نیز گفت: مبحثگازهای گلخانه‌ای امروز به یک نگرانی عمومی در سطح جهانی تبدیل شده است که ما نیز درسطح کشور خود مشکلات خاص خودمان را داریم.

وی یکی از اولویت‌ها و تصمیمات جدی این دولت را بحثبهبود محیط زیست عنوان کرد و افزود: علیرغم اینکه تهیه بنزین به منابع ما فشار جدی می‌آورد اما برای کاهش آلودگی شهرهای بزرگ ما قدم‌های جدی برداشته‌ایم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه یادآور شد: دراین زمینه از ابتدای زمانی که هیات وزیران در سال قبل تشکیل شد، جلسه داشتیم و کارگروهی را تشکیل دادیم که گزارش آن آماده است و هفته آینده بررسی‌ها در این مورد را رسیدگی می‌کنیم تا بتوانیم این مشکل را حل و فصل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات مربوط به محیط زیست تنها به این موارد محدود نمی‌شود، گفت: برخی از این مشکلات مثل مسئله ریزگردها منطقه‌ای است مسئله آب نیز یکی از مسائل مهمی است که تصمیمات جدی برای آن خواهیم داشت و طی هفته‌های ‌آینده این تصمیمات را عملیاتی خواهیم کرد.

روحانی درپاسخ به سوالی در خصوص فرهنگ و نقش آن در حفظ محیط زیست گفت: مسئله فرهنگ اهمیت بسیار زیادی دارد. در جلسه‌ای که به سازمان محیط زیست رفته بودم گفتم که رسانه‌ها و آموزش و پرورش در این زمینه باید کمک کنند چون این مسئله‌ای نیست که تنها کار دولت باشد.

وی با تاکید براینکه اساسا کارهای کشور باید توسط مردم انجام شود گفت: مردم باید احساس کنند که این کار توسط کل ملت انجام می‌شود. دولت در جهت کاهش آلودگی‌ها و ایجاد تسهیلات در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد. همه مردم به ویژه جوانان، نوجوانان و رسانه‌ها باید در بحثمحیط زیست وارد عمل شوند. همانطور که ملت ما در همه مقاطع مشکلات‌شان را با دست به دست هم دادند و حل کردند، این مسئله را نیز با کمک به هم و فرهنگ عمومی تلاش برای سالم سازی محط زیست به نتیجه می‌رسانند.

رییس جمهور درخصوص سفر خود به ترکیه گفت: امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده بتوانیم قدم های مناسبی برای رسیدن به هدف خود به ارتقا سطح روابط ایران و ترکیه به دو برابر است برداریم.

رئیس جمهوردر پاسخ به سوالی سفر خود به ترکیه را سفر خوبی ارزیابی کرد و گفت: ترکیه کشور مهمی است. حرفی که مسئولان ترکیه اعلام کردند و همچنین رئیس جمهور آن کشور در سخنرانی عمومی خود گفت، این بود که ترکیه می‌خواهد رابطه اش با ایران از لحاظ اقتصادی شبیه آلمان و فرانسه شود.

وی افزود: همانطور که در بسیاری از بخش‌های اقتصادی، صنعتی و علمی با تلاش کار پیش می‌رود ایران و ترکیه نیز برای رسیدن به این همکاری‌ها اراده جدی دارند.

روحانی با بیان اینکه شورای عالی همکاری‌های استراتژیک در این سفر برای نخستین بار برگزار شد این نشست را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این سفر ما تصمیمات مهمی اتخاذ کردیم و در زمینه مسائل اقتصادی، علمی، فرهنگی، گردشگری، منطقه‌ای و بین المللی نیز مباحثخوبی داشتیم.

روحانی افزود: دو کشور ایران و ترکیه دارای تمدنی بزرگ و فرهنگی نزدیک به هم هستند و امکانات زیادی دارند. در سخنرانی که در اتاق بازرگانی ترکیه با ایران داشتند اعلام کردند که ما نمی‌خواهیم ایران و ترکیه رقیب هم باشند و رو در روی هم قرار گیرند، بلکه می‌خواهیم با یکدیگر همکار باشیم و در کنار هم فعالیت کنیم. این دولت همانطور که اراده جدی نزدیکی بیشتر با دنیا و همسایگان دارد، از این رو ترکیه نیز جزو کشورهایی است که روابط نزدیکی با آن خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز