خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

دیدار رییس جمهوری با مادر سه شهید، جانباز و آزاده دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۸۵

امروز نیز ملت ایران به خاطر اعتماد به نظام و رهبری و مسئولانی که احساس می‌کنند خدمتگزار آنها هستند، سختی، فشار، تحریم و تهدیدها را تحمل می‌کنند و مطمئناً پیروز نهایی این عرصه ملت ایران خواهد بود.

رییس‌ جمهوری عصر چهارشنبه با " عباس صداقت شعار " آزاده و جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس، مادر شهیدان بهرامی و " امین نودین " جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس در شهر ری دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی ابتدا در منزل عباس صداقت شعار، آزاده و جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس حضور یافت و ضمن تجلیل از ایثارگری‌های این آزاده والا مقام در دوران دفاع مقدس و ایام اسارت، گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس با فداکاری و جهاد در راه خدا، کاری بزرگ را به ثمر رساندند و این نزد خداوند اجری بی‌پایان خواهد داشت.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه اگر ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران نبود، هرگز نمی‌توانستیم افتخار پیروزی را در دفاع مقدس کسب کرده و خاک کشور را از متجاوزین پس بگیریم، گفت: اگر ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها نبود، دشمن موفق به اجرای توطئه‌های خود می‌شد، چرا که آنان تنها به دنبال تجاوز به خاک ایران نبودند، بلکه هدف آنان از میان بردن انقلاب اسلامی بود.
دکتر روحانی دیدار و توجه به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را به عنوان یک وظیفه برای دولت برشمرد و تصریح کرد: مطمئناً دولت و ملت ایران همواره در برابر زورگویی همه قدرت‌ها، مقاوم بوده و خواهند ایستاد.


** آنچه که ما از دنیا می‌خواهیم این است که ظلمی که به ناروا بر ملت ایران روا داشته شده برطرف شود
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه دشمنان ملت ایران با توطئه‌گری و سوء استفاده از سازمان‌های بین‌المللی، فشارهایی را به ملت ایران روا داشته و تحریم‌های غلطی را علیه این ملت اعمال کرده‌اند، افزود: ملت ایران عزت خود را حفظ کرده و دولت نیز با همه توان در جهت رفع فشارها تلاش خواهد کرد و مطمئناً ملت ایران همواره عزتمند و سربلند خواهد بود.
دکتر روحانی افزود: آنچه که ما از دنیا می‌خواهیم این است که ظلمی که به ناروا بر ملت ایران روا داشته شده برطرف شود.
عباس صداقت شعار که هفت سال در زندان های رژیم بعثی عراق اسارت را تحمل کرده در سال ۶۳ در منطقه حلبچه به درجه رفیع جانبازی نائل آمده است.


**دیدار رییس‌ جمهوری با مادر شهیدان بهرامی
رییس‌ جمهوری سپس در منزل شهیدان بهرامی حضور یافت و با مادر والا مقام شهیدان حسین، رضا و مهدی بهرامی دیدار و از صبر و ایثارگری خانواده این شهیدان تجلیل کرد.
روحانی در این دیدار، خانواده شهدا را افتخاری برای کشور توصیف و تصریح کرد: خانواده شهدا در راه خدا، ‌اسلام، انقلاب و استقلال کشور همه هستی خود را فدا کردند و اگر این فداکاری‌ها نبود، نمی‌توانستیم کشور و استقلال را حفظ کنیم.
رییس‌ جمهوری ایمان جوانان این مرز و بوم را سرمایه‌ای در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در شرایطی که همه قدرت‌های منطقه و جهان با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی در مقابل این کشور قرار گرفته بودند، فرزندان ما با ایمان مستحکم و رهبری داهیانه امام راحل و اعتقادی که مردم به فرمان امام داشتند، دست خالی در برابر دشمن ایستادند و این بسیار مهم است که انسان همواره بر حقانیت مسیری که در آن گام نهاده، مطمئن باشد.
روحانی خاطر نشان کرد: مسیر ملت ایران در دفاع مقدس جهاد توأم با اخلاق در چارچوب معیارهای اسلامی بود و در حالی که دشمن در جنگی نابرابر تمامی معیارها را زیر پا گذاشته بود، ملت ما مظلومانه جنگید و ایستادگی کرد و مسلم است که ایمان همواره بر ابزارها پیروز خواهد شد.
رییس‌ جمهوری تأکید کرد: امروز نیز ملت ایران به خاطر اعتماد به نظام و رهبری و مسئولانی که احساس می‌کنند خدمتگزار آنها هستند، سختی، فشار، تحریم و تهدیدها را تحمل می‌کنند و مطمئناً پیروز نهایی این عرصه ملت ایران خواهد بود.
روحانی با بیان اینکه روح بلند شهیدان در جامعه ما حضور دارند، گفت: ‌ پدران و مادران شهدا فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کردند که آنها فداکارانه در میدان اخلاص گام نهادند و امروز خانواده شهدا برای کشور، ملت و تاریخ این سرزمین افتخاری بزرگ به شمار می‌آیند.
شهید رضا و مهدی بهرامی در سال ۶۵ در منطقه پاسگاه زید و شهید حسین بهرامی در سال ۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


** دیدار رییس‌ جمهوری با امین نودین جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس
رییس‌ جمهوری همچنین با حضور در منزل امین نودین جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس با وی دیدار و از ایثارگری وفداکاری این جانباز والا مقام نیز تجلیل کرد.
روحانی در این دیدار خاطر نشان کرد: ایثارگران و همه کسانی که در راه اسلام و انقلاب سلامتی خود را فدا کرده‌اند، مقربان درگاه الهی بوده و افتخاری برای کشور هستند.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه تلاش برای مردم و انقلاب و برداشتن گامی در جهت ارتقاء سطح کشور سختی‌ها را برای دولتمردان سهل می‌کند، اظهار امیدواری کرد تا دولت بتواند در مسیر خواست و اراده ملت حرکت کند.
روحانی با بیان اینکه ملت ایران در تمامی عرصه‌ها برای کشور و نظام فداکاری کردند و امروز نیز با تحمل سختی‌ها، عزت خود را حفظ نموده‌اند، گفت: ‌ امیدواریم بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف نظام و آرمان‌های ملت ایران تلاش کرده و مردم این کشور عزتمندانه به خواسته‌های خود دست پیدا کنند.
در این دیدار یکی از فرزندان این جانباز دفاع مقدس دغدغه خود در خصوص کمرنگ شدن فرهنگ ایثار و فداکاری و لزوم توجه دولت به مقوله فرهنگ در کشور را با رییس‌ جمهوری در میان گذاشت که دکتر روحانی در این زمینه تصریح کرد: مطمئناً ریشه همه امور به فرهنگ برمی‌گردد و پایه اصلی در سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد فرهنگ مردم است.
رییس‌ جمهوری فرهنگ دینی ملت ایران را موجب ایجاد روحیه ایثار در بین ملت در دوران دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ در جامعه‌ای درست نباشد، در دیگر زمینه‌ها از جمله اقتصاد هم نمی‌توان حرکت کرده و به قله‌ها رسید.
روحانی افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بوده و تعالی و رشد ملت ایران هم در راستای توسعه همین فرهنگ متعالی خواهد بود.
امین نودین جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس در سال ۶۱ در منطقه گیلاوند غرب از ناحیه دو چشم به درجه رفیع جانبازی نائل آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز