خبرگزاری کار ایران

روحانی در نشست معاونان و مدیران میراثفرهنگی:

می‌توان عقب‌ماندگی در اشتغال بانوان را با گسترش صنعت گردشگری جبران کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۱۷۳

باید با گردشگران بویژه گردشگران خارجی، با اخلاق، ادب و میهمان‌نوازی ویژه ایرانی و اسلامی برخورد کنیم.

رئیس‌جمهور با تبریک هفته میراثفرهنگی، رفتار با گردشگران خارجی و داخلی را مهم و مقدم بر اهمیت خود آثار و اماکن تاریخی دانست و گفت: باید با گردشگران بویژه گردشگران خارجی، با اخلاق، ادب و میهمان‌نوازی ویژه ایرانی و اسلامی برخورد کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز(دوشنبه) در جمع صمیمی معاونان و مدیران ارشد سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: اساس اسلام اخلاق و ادب است و ایرانیان با اخلاق رسول اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) مزین هستند و این را باید به گردشگران خارجی بیشتر معرفی کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید نقش خود را در اقتصاد مقاومتی بویژه در عرصه اشتغال و ارزآوری به نحو شایسته به انجام رساند.

روحانی بر لزوم حضور بخش خصوصی در عرصه گردشگری و صنایع دستی به منظور سرمایه‌گذاری در جهت حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی، ایجاد اماکن و هتل‌ها و کارگاه‌های صنایع دستی تاکید کرد و گفت: دولت از طریق صندوق توسعه ملی و اعطای تسهیلات، از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به حاکمیت عصر ارتباطات در دنیای امروز و رد هرگونه بداخلاقی و تندخویی با گردشگران خارجی و داخلی، تاکید کرد: می‌توانیم با حفظ شئون اسلامی و توجه به امنیت ملی، با برخورد مناسب با گردشگران خارجی ایرانیت و اسلامیتمان را توأم با اخلاق و رفتار حسنه به آنان معرفی کنیم.

وی در ادامه، مرمت و حفظ ظاهری آثار و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: معماری و طرح‌های شهرسازی در گذشته برای گردشگران بسیار جذاب است و ما می‌توانیم فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و اسلامی‌مان را از این زاویه به گردشگران، بویژه گردشگران خارجی نشان دهیم.

روحانی تشویق مردم به مسافرت و گردشگری را در تحکیم خانواده مؤثر دانست و اظهار کرد: مسافرت فواید فراوانی دارد که حاکمیت نشاط و شادابی در خانواده و جامعه یکی از آن فواید و برکات آن است.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: یکی از شاخص‌های گردشگری، گردشگری در تاریخ انقلاب اسلامی و حتی انقلاب مشروطیت است که باید به آنها توجه و اهتمام ویژه کرده و آثار آنها را حفظ کنیم.

وی افزود: سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید برای معرفی و حراست از آثار انقلاب اسلامی و مشروطیت اقدام ویژه‌ای انجام دهد تا گردشگران خارجی و داخلی از جمله جوانان و نوجوانان و گردشگران خارجی با روند نهضت اسلامی در کشور بیشتر آشنا شوند.

رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: صنایع دستی کشور نشان از گذشته پرافتخار باستانی و اسلامی دارد ولی باید ضمن حفظ و حراست از آثار تاریخی، نوآوری را بکار گرفته و به گذشته پیوند دهیم. باید از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوب در زمینه صنایع دستی و گردشگری برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی استفاده کرد.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود ضمن تقدیر از بانوان خانه‌دار و با تاکید بر حفظ بنیاد خانواده، اظهار کرد: می‌توان عقب‌ماندگی در اشتغال بانوان را با گسترش صنعت گردشگری و صنایع دستی جبران کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تصریح کرد: با فعال‌تر کردن صنعت گردشگری و صنایع دستی می‌توانیم در مسیر رونق اقتصادی و ترویج انقلاب اسلامی گام‌های مؤثر و بلندی برداریم.

رئیس‌جمهور، همکاری با سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه در زمینه گردشگری بویژه گردشگری سلامت را نیز مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست سلطانی‌فر - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - گزارشی از وضعیت موجود، ظرفیت‌ها، فعالیت‌های صورت گرفته، مشکلات و موانع و امکانات و راهکارها در سه بخش گردشگری، آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی و صنایع دستی ارائه کرد و در ادامه هریک از معاونان و مدیران حاضر در جلسه نیز توضیحاتی در این راستا ارائه کردند.

در پایان نشست با معاونان و مدیران ارشد سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به رسم یادبود خشت دست‌ساز تپه ازبکی متعلق به اواسط هزاره هفتم قبل از میلاد همزمان با دوره اول سیلک کاشان تقدیم رئیس‌جمهور شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز