خبرگزاری کار ایران

روحانی در هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی:

رسانه اسلامی دروغ نمی‌گوید

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۹۷

امروز آن خبری تاثیر گذار است که از طرافتهای هنری برخوردار باشد و بر این اساس باید دانست تغییر ضمیر خودآگاه هنر نیست بلکه تغییر ضمیر ناخوداگاه است که امروز هنر محسوب می‌شود. / امروز هر کسی که سریع‌تر خبر را به گوش جهانیان می‌رساند او جهت دهنده افکار عمومی است.

رئیس جمهور گفت: امروز دنیای غرب نمی‌خواهد که جهان اسلام در مسیر فن آوری‌های مدرن قرار گیرد، چرا که‌آن‌ها سلطه خود را در انحصاری کردن فن آوری‌های مدرن می‌دانند و به همین دلیل به بهانه‌های مختلف می‌خواهند دنیای اسلام همیشه با فاصله‌ای چند ساله با دنیای به اصلاح پیشرفته صنعتی خودشان قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌الاسلام حسن روحانی در هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: بی‌تردید خواست منطقی همه انسان‌ها منطبق با فرهنگ راستین اسلامی است و بر این اساس در این مقطع، بی‌تردید یکی از تقابل‌هایی که امروز وجود دارد تقابل جهان اسلام با دنیای غرب بر سر هویت و به ویژه هویت نسل جوان است.

رئیس جمهور ادامه داد: غرب تلاش می‌کند تا جوامع اسلامی را به سمت هویتی که خود می‌خواهد شکل دهد و بنابراین قبل از اینکه تصرف سرزمین‌ها مورد نظر قدرتهای بزرگ جهانی باشد تصرف افکار جوامع مورد نظر این قدرتهاست.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از مدرن‌ترین ابزارهای فناوری فاصله بگیریم و از سرعت و ظرافت و هنر تاثیر گذاری از دنیا عقب بمانیم خاطر نشان کرد: امروز هر کسی که سریع‌تر خبر را به گوش جهانیان می‌رساند او جهت دهنده افکار عمومی است.

روحانی تصریح کرد: امروز آن خبری تاثیر گذار است که از ظرافت‌های هنری برخوردار باشد و بر این اساس باید دانست تغییر ضمیر خودآگاه هنر نیست بلکه تغییر ضمیر ناخوداگاه است که امروز هنر محسوب می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: رسانه‌ها امروز برای ما نه یک انتخاب که یک ضرورت است تا از همهٔ ابزار و فناوری برخوردار باشیم.

روحانی همچنین خاطر نشان کرد‌: شاید غربی‌ها از نظر تجهیزات و ابزار قوی از ما جلو‌تر باشند اما خوشبختانه ما دارای محتوای سرشار از هدایتیم که همانا فرهنگ بزرگ اسلام و خاندان رسالت و اهل بیت است.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی ما ابزاری در اختیار نداشتیم، نه رادیو در اختیار ما بود و نه تلویزیون و حتی ابزار لازم برای چاپ انواع اعلامیه‌ها را هم در اختیار نداشتیم و آنچه در اختیار ما بود چاپخانه‌هایی محدود و ابزاری محدود بود و امام بود و نوار ضبط صوتی که از نجف یا پاریس از طریق تلفنی آن نوار منتقل می‌شد و در جای جای ایران زمین در ظرف حدود بیست و چهار ساعت و کمتر از ۴۸ ساعت منتشر می‌شد.

رئیس جمهور بار دیگر با تاکید بر اینکه ما در در دوران انقلاب علیرغم اینکه از لحاظ ابزار بسیار ضعیف‌تر از جبهه مقابل بودیم، توانستیم به لحاظ محتوا پیروز شویم، اذعان داشت: بعد‌ها غربی‌ها نوشتند که ایرانی‌ها از ابزاری برخوردار بودند که ما از آن‌ها غافل بودیم و آن ابزار مسجد، روحانیت، و شبکه ارتباطی مردمی بود که ما از آن مطلع نبودیم.

روحانی گفت: ما در جنگ تحمیلی نه تنها در برابر بعثیان بلکه در برابر دنیا که علیه ما بسیج شده بودند قرار داشتیم و اگر چه ابزارمان به اندازه ابزار متجاوزین نبود اما ایمان مردم ما بر ابزارهای شرق و غرب پیروز شد.

رئیس جمهور با اشاره به ایام پیروزی فتح خرمشهر و همچنین ایام پیروزی مقاومت بر اسرائیل متجاوز خاطر نشان کرد: در هر دو نبرد، ایمان واراده بر ابزار مدرن پیروز شد و این‌ها درسهایی است که به ما می‌آموزد که با محتوای ارزشمند حتی با ابزار متوسط نیز خواهیم توانست با نیروی اراده وایمان بر ابزار‌های مدرنی که آن‌ها در اختیار دارند پیروز شد.

وی همچنین اظهار داشت: این روز‌ها سالروز گرامی داشت بعثت نبی مکرم اسلام است، آن بعثتی که ندای حق بر همه بت‌ها و بتکده‌ها پیروز شد و امروز نیز ما کاری جز ادامه بعثت نداریم.

روحانی یادآور شد: امروز دعوای اصلی ما با غرب بر سر آن است که غرب می‌خواهد مصرف گرایی و لذت گرایی را در دنیای امروز به ویژه برای نسل جوان الگو قرار دهد وبر این اساس می‌خواهند بت تبخ‌تر غرب وبی عدالتی و تبعیض را در جهان بین مسلمانان و غیر مسلمانان و جهان در حال توسعه و توسعه یافته برقرار کنند.

وی ادامه داد: امروز دنیای غرب نمی‌خواهد که جهان اسلام در مسیر فن آوری‌های مدرن قرار گیرد، چرا که‌آن‌ها سلطه خود را در انحصاری کردن فن آوری‌های مدرن می‌دانند و به همین دلیل به بهانه‌های مختلف می‌خواهند دنیای اسلام همیشه با فاصله‌ای چند ساله با دنیای به اصلاح پیشرفته صنعتی خودشان قرار داشته باشد.

روحانی تاکید کرد: آن بت تبعیض باید شکسته شود و جای همه این‌ها باید توحید بنشیند، و چنانچه ما گوینده و عمل کننده توحید باشیم حتماً به رستگاری خواهیم رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما امروز باید خود را برای یک نبرد فرهنگی عظیم در عرصه ارتباطات با کشورهای صنعتی آماده کنیم تا بتوانیم نسل جوان فردا را حراست کنیم افزود: امروز دیگر ابزار رادیو و تلویزیون کم‌کم کنار گذاشته می‌شود و امروز موبایل و اینترنت جای ان ابزار‌ها را پر می‌کند و ما باید با همه ابزار، خودمان را برای یک نبرد بزرگ تبلیغاتی مجهز و آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز رسانه تاثیر گذار بر سطح زندگی و هجارها است افزود: در این روزگار اگر ما نتوانیم با قدرت از فرهنگمان صیانت کنیم سبک زندگی جامعه اسلامی به تدریج به سبک زندگی غربی تبدیل خواهد شد و بنابراین کم کم رابطه زن و شوهر - فرزند و والدین – دختر و پسر به سبک غربی تبدیل می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما در عرصه فرهنگ به تولید و برند نیاز داریم خاطر نشان کرد: ‌‌ همان طور که ما می‌خواهیم بازار غذای حلال و اسلامی را در جای جای جهان بگسترانیم باید هر مسلمانی به هر کجا که می‌رود تابلوی حلال او را جذب کند و بتواند از غدای حلال استفاده کند.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم جایگزینی برای انواع تولیدات منحرف کننده غربی داشته باشیم و برای این کار باید برند به وجود بیاوریم که این برند در همه جا ایجاد اطمینان و آرامش کند.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: ما باید باید یک برند سالم، تولید و عمل سالم را در دنیای اسلام ایجاد کنیم، تا هر کسی با دیدن آن اطمینان حاصل کند که آن تولید سالم و منطبق با واقعیت است.

روحانی با تاکید بر ضرورت ادامه راه پیامبر(ص) گفت: اگر ما نمی‌توانستیم راه پیامبر(ص) را ادامه دهیم او امام سراج ما نبود. ما می توانیم راه پیامبر(ص) ر ا برگزینیم و با بت‌های زمان بجنگیم.

وی افزود: ما می‌توانیم همراه راه بعثت، راه علی(ع) و اهل بیت(ع) حتی به قلب کعبه نفوذ کنیم و بت‌هایی که در گوشه و کنار آن است به زیر آوریم و ندای لااله الا الله و محمد رسول الله(ص) را بر دل جوانان‌مان حاکم کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در این مقطع حساس تاریخی باید بار سنگینی که امروز بر دوش داریم به خوبی احساس کنیم گفت: امروز غرب و دشمنان اسلام می‌خواهند چهره اسلام را به گونه‌ای دیگر معرفی کنند در حالی که پیامبر ما، پیامبر عفو، رحمت، برادری و الفت بود. او جنگ‌های ده‌ها و قرن‌ها را از بین برد و نه تنها میان اوس وخزرج بلکه میان همه جوامع محبت و صمیمیت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای تلاش می‌کنند که دزیدن دختران در حال تحصیل را افتخار دینی و اسلامی خود بدانند و اعلام کنند که یک دختر جوان را به عنوان برده تصرف کرده‌اند و این کار جاهلی را به نام اسلام معرفی کنند در حالی که آیا هیچ مسلمانی می‌تواند راحت بخوابد اگر ندای مظلومیت انسانی را بشنود.

روحانی خاطر نشان کرد: چگونه قابل تحمل است که یک عده جاهل و نادان از قرآن و سیره پیامبر بهره‌ای نبرده اند به نام دین و جهاد تروریسم، اعراب، زور و وحشت را در دنیای اسلام ایجاد کنند. امروز این رسالت سنگین بر دوش ماست که از اسلام و پیامبران دفاع کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ این کشور در انتخابات سال گذشته راه اعتدال را برگزیدند و دست رد به سینه افراط زدند و همین ندای مبارزه با خشونت را به عنوان ندایی جهانی در سازمان ملل متحد اعلام کردند به گونه‌ای که طرحی تحت عنوان مبارزه با خشونت و افراطی‌گری از جانب ملت ایران به سازمان ملل رفت و با صدایی رسا به اتفاق آراء تصویب شد.

رئیس جمهور یاد آور شد: تصویب این طرح یعنی ما می‌توانیم پرچمدار مبارزه با افراط و افراطی‌گری باشیم وچهره واقعی اسلام را در دنیای امروز معرفی کنیم. با تولیدات ما باید روزی فرا برسد که همه رسانه‌های جهان اسلام بتوانند یک رسانه مستقل را در سراسر جهان اسلام ایجاد کنند.

وی با تاکید براینکه نباید بگذاریم غرب مفسر خبرهای ما باشد گفت: ما باید پیشتاز باشیم کاری که در اتحادیه رادیو و تلوزیون کشورهای اسلامی آغاز شده کاری میمون و مبارک است که باید توسعه یابد. این کار از طریق جذب رسانه‌های اسلامی دیگر و ارتقای کیفیت و محتوای برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

روحانی ادامه داد: ما باید بتوانیم چهره واقعی اسلام را در رسانه‌های اسلامی تبیین کنیم و در برابر توطئه غرب برای انحراف افکار و اذهان نسل جوان بایستیم و مقابله کنیم. باید همه آنهایی که با هدایت غرب و یا با تحجر خود راه غلط را انتخاب کرده‌اند و ایجاد وحشت و ترور و خشونت را به نام دین معرفی کرده‌اند کنار بزنیم و چهره رحمانی اسلام را معرفی کرده و به دنیا بگوییم ما خشونت و افراط نداریم البته مقابل ظالمان و متجاوزان مقابله خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در رسانه‌های اسلامی صدق حدیثو ادای امانت باید اصل باشد، گفت: منافع زودگذر نگاه نکنیم رسانه‌های اسلامی باید مورد اعتماد دولت‌های خود، دنیای اسلام و افکار عمومی جهان قرارگیرند. وقتی رسانه‌ای اسلامی است یعنی حقیقت را می‌گوید و دروغ نمی‌گوید.

وی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه حزب الله یاد‌آور شد: در این جنگ پیروزی بزرگی که باید به آن افتخار کنیم، پیروزی بزرگ رسانه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها بود. من در جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ درنجف بودم. در این زمان مهم نبود چه کسی غالب و چه کسی مغلوب است. مهمتر این بود که مردم در نجف جمع شدند و به اخبار رادیو گوش می‌کردند اما برای اینکه صدای واقعی جنگ را بشنوند به دنبال صدای عربی اسرائیل بودند که این فاجعه بود.

روحانی افزود: آنها می‌خواستند سخن صدق را از صدای صهیونیست‌ها بشوند اما این تراژدی در جنگ سی وسه روزه برعکس شد به گونه‌ای که این بار صهیونیست‌ها تلاش کردند خبر واقعی جنگ را از صدای مقاومت بشنوند.

وی در پایان تاکید کرد: درتمام رادیو و تلوزیون‌های اسلامی باید صدق حدیثو ادای امانت سر لوحه کارمان باشد تا همه به رسانه‌های ما اعتماد کنند. ما باید قلوب جهانیان را با رسانه‌ای که سرعت عمل، صداقت، صرافت و دقت دارد تصرف کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز