خبرگزاری کار ایران

روحانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی

اگر آمریکا گذشته را جبران کند، شرایط جدید قابل پیش‌بینی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۹۲

آمریکا باید در مسیر احترام به حقوق ملت ایران گام بردارد و در عین حال نسبت به جبران خسارت‌هایی که به ایران وارد کرده متعهد باشد.

رییس‌ جمهوری اعلام کرد: اگر آمریکا عملاً از مسیر خصومت با ملت ایران بازگردد و گذشته را جبران کند، شرایط جدیدی برای آینده دو ملت قابل پیش‌بینی است.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی رییس‌جمهوری شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری CCTV چین در شانگهای و در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه درباره روابط ایران و آمریکا خاطر نشان کرد: مردم ایران در سال های گذشته مشکلات فراوانی از بابت سیاست‌های خصمانه آمریکا متحمل شدند و انتظار دارند سیاستمداران کاخ سفید اعلام کنند که نمی‌خواهند مناسبات و رفتار گذشته خود را در زیر پا گذاشتن منافع آنان تکرار کنند.
دکتر روحانی با بیان اینکه ملت ایران به دنبال حقوق مسلم خود در عرصه نظام بین‌المللی است و نه انتقام‌گیری از خصومت‌های دولت آمریکا، تصریح کرد: آمریکا باید در مسیر احترام به حقوق ملت ایران گام بردارد و در عین حال نسبت به جبران خسارت‌هایی که به ایران وارد کرده متعهد باشد، زیرا مردم ما چون گذشته با ملت آمریکا مشکل نداشته و نخواهند داشت.
رییس‌جمهوری تصریح کرد: تنها در سایه تحقق این خواسته ملت ایران می‌توان امیدوار بود که شرایط جدیدی در آینده برای گفت‌وگوی نمایندگان دو ملت ایجاد شود.
متن کامل خبری این مصاحبه متعاقباً منتشر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز