خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس‌جمهور اعلام کرد؛

اصلاح قوانین دست و پاگیر سرمایه‌گذاری روی میز کمیته‌ای متشکل از سه قوه

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۴۲

دبیرخانه این کمیته، قوانین مزاحم و دست و پاگیر را شناسایی و اگر نیاز به اصلاح یا حذف باشد آن را بررسی و برای عملیاتی شدن اعلام می کند.

معاون رییس‌جمهور در امور حقوقی اعلام کرد که کمیته ماده ۷۶ متشکل از نمایندگانی از قوای سه گانه کشور، بررسی و اصلاح قوانین دست و پاگیر سرمایه گذاری را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا، الهام امین‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه همایش توسعه و سرمایه‌گذاری استان ایلام با تاکید بر لزوم گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور، گفت: قوانین و مقررات دست و پاگیر یکی از مهمترین موانع توسعه سرمایه گذاری است که برطرف کردن این موانع مورد توجه کمیته ماده ۷۶ قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کمیته ماده ۷۶ متشکل از دو نفر از قوه مجریه، دو نفر از قوه مقننه و دو نفر از قوه قضاییه است که من و آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی به عنوان نمایندگان قوه مجریه در این کمیته حضور داریم.

معاون حقوقی رییس جمهور افزود: دبیرخانه این کمیته، قوانین مزاحم و دست و پاگیر را شناسایی و اگر نیاز به اصلاح یا حذف باشد آن را بررسی و برای عملیاتی شدن اعلام می کند.

وی ادامه داد: این کمیته پیش از این در حوزه تامین اجتماعی و روابط کارفرما و کارگر ورود و نظرات خود را برای اصلاح قوانین مزاحم در این بخش ارایه کرده بود و اکنون وارد موضوع سرمایه گذاری و فضای کسب و کار شده است.

امین‌زاده افزود: در این راستا از افکار عمومی و مردم هم استعلام کرده‌ایم که اگر قوانین مزاحمی مشاهده می‌کنند به ما اعلام کنند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به برگزاری همایش «توسعه و سرمایه گذاری ایلام» که همزمان با سفر استانی رییس‌جمهور به استان ایلام و با حضور «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس جمهوری برگزار شد، گفت: استان ایلام استانی با توانمندی های بالا و ظرفیت های زیست محیطی، منابع طبیعی و کشاورزی است که با توجه به این ظرفیت ها، زمینه های مناسبی برای آبادانی استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ویژگی‌های خاص آب و هوایی، زیست محیطی و قرار گرفتن این استان در مرز با کشور عراق، باعثشده است که به توسعه سرمایه گذاری در بخش های صنعت، کشاورزی و همچنین گردشگری این استان توجهی ویژه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز