خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی خبر داد:

حمایت ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی دولت از بخش تولید

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۹۹

تاکنون ۱ و نیم میلیون نفر از ۶ میلیون کارگری که اکنون کار ندارندو بیمه نیستند برای بیمه همگانی ثبت نام کرده اند و دولت قصد دارد همه آنها را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

رئیس شورای عالی کار میزان تسهیلات حمایتی دولت در سال جاری را ۸هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار برای توجه هر چه بیشتر به تولید در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن دولت تسهیلات ویژه‌ای به فارغ التحصیلانی که موسس مشاغل دانش بنیان هستند پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی ربیعی درسخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «حیات هر ملتی مرهون کارگران است» که بار معنایی این حرف باید به درستی مورد توجه ما قرار گیرد و چشم انداز ما باشد زیرا کار منشأ قدرت هر کشور است و از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

وی افزود: اگر جوهره کار در یک جامعه جریان داشته باشد در عرصه بین المللی صدای رساتری دارد و ایران همواره در این زمینه فعال بوده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انقلاب مردم ایران در سال ۵۷ اظهار کرد: پس از دوران استبداد زده‌ای که وابستگی ما را به خارج بیشتر کرد و آثار زیادی به دنبال داشت و از بین بردن آثار این دوره ۵۰ساله نیاز به چندین سال تلاش دارد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی افتخاری به ما داد تا از منظر سیاسی در مقابل جهان مقاومت کنیم و در عرصه اقتصادی نیز امروز نیازمند چنین مقاومتی هستیم تا شأن اقتصادی و منزلت اقتصادی ما حفظ شود.

ربیعی با بیان اینکه تمام آموزه‌های ما به زندگی شایسته وا فتخار آمیز تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: برای بدست آوردن و رسیدن به چنین زندگی نیاز به کا رو تلاش داریم و باید بار دیگر این آموزه‌ها را بازخوانی کنیم و فرهنگ خود را در زمینه کار وتلاش ارتقا دهیم.

وی نام گذاری سال‌های گذشته با عنوان‌های اقتصادی را نشان از توجه رهبری دانست و گفت: دولت تدبیر وامید سعی دارد این سیاست‌ها را به شکلی صحیح انجام دهد و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تلاش است که با کاهش مصرف انرژی، تولید نیروی انسانی با کیفیت، مدیریت مصرف وارتقای فرهنگ کار به این سیاست‌ها جامع عمل بپوشاند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در تشریح اقدامات این وزارتخانه عنوان کرد: در بحثتعاونی‌های کار آسیب‌شناسی انجام داده‌ایم و در این مدت کم تعداد تعاونی‌های تولید افزایش یافته‌اند و در این زمینه لایحه‌ای را نیز به مجلس تقدیم کرده‌ایم.

رئیس شورای عالی کار ادامه داد: در حوزه رفاه دولت یکی از برنامه‌های خود را به امنیت قضایی معطوف کرده است و برنامه ریزی لازم را صورت داده است و در این بخش جامعه هدف خود را شناسایی کرده‌ایم و اینجامعه هدف را مورد توجه می‌دهیم.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبری ابلاغ شدند گفت: در زمینه تولید نیروی انسانی با کیفیت با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در تلاشیم که آموزشهای تئوری دانشگاهی را به مهارت‌های علمی تبدیل کنیم همچنین در بخش تولید ملی نیز دولت تلاش دارد با انجام سیاست‌های درست در واردات و صادرات تولیدملی را افزایش دهد که البته در این زمینه نیاز به فرهنگ مصرف کالای ایرانی دارد.

ربیعی ادامه داد: اگر بنا داریم جامعه‌ای سعادتمند داشته باشیم باید با حمایت از تولید ملی و مدیریت مصرف از سیاست‌های توسعه تولید ملی حمایت کنیم و با تغییر در نگرش و فرهنگ کار هر چه بیشتر در پیشرفت‌های ایران اسلامی بیافزاییم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیازمند تغییر نگرش و فرهنگ کار هستیم ابراز کرد: همگان باید بدانند تنها با کار زیاد است که می‌توانیم موفق شویم و کار به عنوان یک ارزش در جامعه مطرح شود و با استفاده از مناسبت‌هایی همچون هفته کارگر باید جایگاه کار و کار گر را ارج نهیم.

رئیس شورای عالی کار میزان تسهیلات حمایتی دولت در سال جاری را ۸هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار برای توجه هر چه بیشتر به تولید در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن دولت تسهیلات ویژه‌ای به فارغ التحصیلانی که موسس مشاغل دانش بنیان هستند پرداخت می‌کند و از دیگر سو وزارت‌خانه‌های دولت یازدهم در پی توجه هر چه بیشتر به مشاغل کوچک روستایی هستند.

وی ادامه داد: ۶ میلیون نفر از کارگرانی که اکنون کار ندارند، بیمه نیستند که عمدتا این‌ها در حواشی شهر‌ها حضور دارند و تاکنون یک و نیم میلیون نفر از این جمعیت برای بیمه همگانی ثبت نام کرده‌اند و دولت قصد دارد همه آن‌ها را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سال ۹۳ را سال تحول در برنامه معلولان بیان کرد و گفت: تاکنون گام‌های مناسبی برای توجه به معلولان برداشته شده است و دولت منابع زیادی از تسهیلات در اختیار بهزیستی قرار داده است

ربیعی ادامه داد: آنانی که روزگاری کار کرده‌اند و امروز بازنشسته شده‌اند نیز مورد توجه وزارت کار قرار دارند و در بخش بیمه تکمیلی آن‌ها دولت کمک‌های زیادی انجام داده است.

وزیر تعاون کار و رفاه امور اجتماعی با ابراز امیدواری از اینکه مردم به دولت در انجام امور کمک کنند، گفت: از همه مردم که سرمایه اندکی دارند می‌خواهیم که به دولت اطمینان کنند وآن‌ها را به بخش تولید اختصاص دهند زیرا اگر پولهای‌‌ رها شده به بخش تولید اختصاص داده شوند میزان اعظمی از مشکلات اشتغال حل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز