خبرگزاری کار ایران

رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید قبرس:

هیچ مانعی در توسعه روابط ایران و قبرس وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۸۸۵

قبرس به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرز خاورمیانه و اروپا قرار دارد و مایل هستیم در حوزه مسایل منطقه‌ای همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

آندریاس کوزوپیس سفیر جدید قبرس صبح امروز با رییس‌جمهوری دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری در این دیدار با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط تهران – نیکوزیا وجود ندارد، خواستار توسعه همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و گردشگری به منظور ارتقای بیش از پیش مناسبات دو کشور شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به عضویت قبرس در اتحادیه اروپایی و بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با این اتحادیه، ابراز امیدواری کرد؛ با حل و فصل کامل و جامع موضوع هسته‌ای ایران در ماه‌های آینده شاهد تحولی بزرگ در روابط تهران با اعضای این اتحادیه خواهیم بود.

رییس جمهوری افزود: قبرس به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرز خاورمیانه و اروپا قرار دارد و مایل هستیم در حوزه مسایل منطقه‌ای همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

سفیر جدید قبرس نیز در این دیدار با استقبال از همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران، گفت: قبرس به عنوان عضو اتحادیه اروپایی تمام مسائل خود را برای بهبود و توسعه روابط ایران با اعضای اتحادیه اروپا بکارخواهد بست.

آندریاس کوزوپیس ضمن ستایش از مواضع و تدبیر دولت ایران در حل و فصل موضوع هسته‌ای با اعضای۱ + ۵، ابراز امیدواری کرد با اتمام مذاکرات، شاهد همکاری‌های جدید میان ایران و اتحادیه اروپا و قبرس باشیم و دو کشور بتوانند با امضای توافقنامه‌های جدید، روابط گذشته خود را احیا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز