خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار با ایثارگران و منتخبین استان سیستان و بلوچستان:

امنیت و توسعه استان با حضور همه اقوام، مذاهب و اقشار مختلف محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۰۷

هر دولت و کشوری که به حقوق و منافع مردم ایران احترام بگذارد ما دست دوستی به سمت آن دراز می‌کنیم و هر دولت و کشوری که بخواهد خلاف منافع ملت ما گام بردارد محکم در برابر آن خواهیم ایستاد.

رییس‌جمهور بعد از ظهر امروز(سه‌شنبه) در جمع ایثارگران و منتخبین استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: توسعه استان منوط به امنیت و امنیت استان در گرو توسعه است و این وظیفه همه مردم، طوایف و قبایل است که با حضور در صحنه زمینه‌های توسعه و امنیت استان را فراهم آورند.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی با اشاره به سرایت ناامنی از برخی کشورهای منطقه به سمت مرزهای شرقی کشورمان امنیت منطقه را مرتبط با یکدیگر دانست و از همه مردم سازمان‌های مردم‌نهاد و نخبگان استان خواست تا با کمک یکدیگر در حل مشکلات کشور و استان قدم بردارند.

رییس‌جمهور ادامه داد: دولت و نیروهای امنیتی و انتظامی به وظیفه خود در قبال تأمین امنیت پایبند هستند و تلاش می‌کنند با ارائه خط مشی و حمایت از برنامه‌های مردمی امنیت را در سرتاسر کشور بویژه در استان سیستان و بلوچستان برقرار کنند.

روحانی گفت: هر دولت و کشوری که به حقوق و منافع مردم ایران احترام بگذارد ما دست دوستی به سمت آن دراز می‌کنیم و هر دولت و کشوری که بخواهد خلاف منافع ملت ما گام بردارد محکم در برابر آن خواهیم ایستاد.

رییس‌جمهور افزود: ما همواره در برابر متجاوزان ایستاده‌ایم و ملت ایران بویژه پس از انقلاب اسلامی نشان داده است که در این زمینه توانمندی بیشتری به دست آورده است.

روحانی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ ایثار و مقاومت و ایستادگی و آمادگی برای جانبازی و شهادت نبود، انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد و جمهوری اسلامی نمی‌توانست از پس توطئه‌های دشمنان کشور برآید، گفت: آنچه ما را در برابر شرق و غرب و توطئه قدرت‌های بزرگ بویژه آمریکا پیروز کرد روح مقاومت و ایستادگی بود که سرلوحه غیورمردان این سرزمین و ایثارگران بود.

رییس‌جمهور افزود: این ملت در طول سال‌های دفاع مقدس روز به روز مقاوم‌تر شد و ایستادگی کرد و در همه صحنه‌ها پیروز شد و امروز هم دلاورانه از حقوق و منافع خود دفاع خواهد کرد.

روحانی با بیان سلام و درود به همه مرزداران ایران اسلامی، گفت: کار مرزداران شبیه به جهاد است و ملت ایران ارزش کار بزرگ آنان را درک و ستایش می‌کند.

رییس جمهور تأکید کرد: دولت با همه افتخار آنچه در توان دارد را در خدمت ایثارگران و خانواده بزرگ آنها که جان خود را در راه اسلام و انقلاب و کشور تقدیم کردند و خانواده‌هایشان سالیان دراز است که صبر، استقامت و مقاومت را پیشه کرده‌اند، خواهد گذاشت.

روحانی افزود: امروز اگر دنیا از مقابله با این سرزمین و رویارویی با ملت ایران پشیمان است و یا پشیمان خواهد شد بخاطر ایثارگران و ایثارگری خانواده های بزرگ آنهاست.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه صفات محروم و ناامن را برای استان سیستان و بلوچستان قبول ندارد، اظهار کرد: سرزمینی که اقوام دلاوری چون، بلوچ و سیستانی دارد و سرزمینی که جوانان غیور و با استعداد دارد، نباید محروم و ناامن بماند و امیدواریم با کمک مردم شاهد شکوفایی و توسعه بیش از پیش آن در سال‌های آینده باشیم.

رییس‌جمهور با اشاره به وحدت اقوام و مذاهب مختلف در استان طی قرن‌های گذشته گفت: همه انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد باید در کنار هم و در مقام عمل، وحدت را تقویت کنند و یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای تقویت وحدت در استان میدان ورزش است.

روحانی تأکید کرد: صمیمیت شما، برادری شما و اتحاد شما می‌تواند سرمشق و نمونه و درس برای همه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی باشد.

رییس‌جمهور با بیان مشترکات دینی اهل تسنن و شیعیان گفت: همه ما زیر یک پرچم هستیم و باید با اتحاد به حل مشکلات جامعه خود بپردازیم.

روحانی افزود: در انجمن‌ها و جمع ایثارگران باید همه کنار هم قرار گیریم، وقتی دو خانواده شهید یکی از شیعه و یکی از اهل سنت زیر یک سقف قرار می گیرند، آنجا وحدت عملی بیشتر می‌شود.

رییس جمهور در ادامه به حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد با حرکت و پیشرفت این شرکت‌ها که از کمک ویژه دولت برخوردارند استان و کشور توسعه واقعی و همه جانبه را لمس کند.

روحانی با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی، دبیرستانها، دانشگاهها و همه شرکتهای دانش بنیان باید در کنار هم باشند و من بر این شرکتهای دانش بنیان تأکید بیشتری دارم افزود: نخبگانی که در جمع ما هستند و آنهایی هم که صدای من را می شنوند رسالت بیشتری دارند چرا که نخبه واقعیت را بهتر لمس می کند و به دنبال راه حل می رود.

رئیس جمهور گفت: ‌ نخبه کسی است که بهتر می تواند صدای مردم را به مسئولان برساند و بهتر می تواند برای مشکلات استانش راه حل پیدا کند، هرچه نخبگان دور هم جمع شوند و انجمن تشکیل دهند وهمفکری کنند بهتر می توانند به استان کمک کنند.

روحانی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان ظرفیتهای خوبی دارد و ما در تهران جلسات متعددی تشکیل داده ایم گفت: تصمیماتی را در جمع کارشناسان گرفته ایم که قدم اصلی در بخش کشاورزی و آب است و باید حداکثر استفاده را از حداقل امکانات بکنیم و البته باید برای تأمین آب و دریافت حق آبه منطقه اقداماتی را انجام دهیم.

روحانی طرح‌های دولت برای استفاده بهینه از آب و پافشاری بر حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند را خاطر نشان کرد و گفت: در سفر نوروز به کابل در خصوص حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند و وضعیت دریاچه هامون مذاکرات قابل توجهی با مقامات افغان انجام شد و در ماه‌های آینده هیأتی از این کشور برای مذاکره در خصوص قراردادهای بین‌المللی به ایران سفر خواهد کرد.

رییس جمهور با اشاره به طرح‌های صاردات برق و گازرسانی به شهرهای استان گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها تحول بزرگی در سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد کرد.

روحانی افزود: بودجه این طرح‌ها از محل منابع ارزی و صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است تا این طرح‌ها هر چه زودتر اجرایی و عملیاتی شود و مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

رییس‌جمهور همچنین در موضوع محیط زیست گفت: برای مهار شن‌های روان، امسال بودجه‌ای ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و تلاش داریم در مرحله اول به مهار گرد و غبار و شن‌های روان در حدود هزار هکتار از کویرهای منطقه بپردازیم.

روحانی تأکید کرد: چابهار در آینده جزو یکی از بنادر مهم کشور خواهد شد. دولت طرح‌هایی برای توسعه اسکله‌ها در این بندر در حال اجرا دارد و امیدواریم با اتصال راه‌آهن چابهار به را‌ه‌آهن سراسری زمینه‌های توسعه استان بیش از پیش محقق شود.

پیش از سخنان رییس‌جمهور جمشیدنژاد معاون سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان در گزارشی به تبیین ظرفیت و توانمندی استان در عرصه‌های مختلف پرداخت و اظهار امیدواری کرد؛ سفر کاروان تدبیر و امید زمینه‌های رشد و توسعه سیستان و بلوچستان را بیش از پیش فراهم آورد.

همچنین چند تن از فرهیختگان، ایثارگران و منتخبان استان سیستان و بلوچستان نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون مقوله‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان بیان کردند.

روحانی در این جلسه همچنین خانواده دانایی‌فر، مرزبان به گروگان‌ گرفته شده، که همچنان در اسارت گروهک تروریستی داعش قرار دارد، مورد تفقد رییس جمهوری قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز