خبرگزاری کار ایران

روحانی در چهارمین جلسه شورای عالی اشتغال:

باید با معضل اشتغال مقابله کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۸۰

رویکرد فرهنگی به مساله ایجاد اشتغال نیز بسیار اهمیت دارد و از جمله لازم است مواد، محتوا و کیفیت نظام آموزشی کشور نیز مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا فارغ التحصیلان در هر زمینه‌ای از دوره آموزشی خود حداکثر تخصص و توانمندی را کسب نمایند.

رئیس‌جمهور گفت: هم‌چنان‌که با معضل تورم شدید مقابله شد و نرخ تورم بیش از ۱۱ درصد کاهش یافت، باید از طریق ایجاد رونق در کسب و کار و افزایش سرمایه‌گذاری، با معضل بیکاری نیز به صورت جدی مقابله شود.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی، رییس جمهوری در چهارمین جلسه شورای عالی اشتغال که بعد از ظهر امروز(شنبه) برگزار شد، برطرف شدن ریشه ای مشکل اقتصاد را در گرو رونق واقعی در عرصه اقتصاد عنوان کرد.

حسن روحانی با بیان اینکه اقتصاد معضل جدی پیش روی کشور است، گفت: برای رفع مشکل اقتصاد باید ابتدا حوزه هایی که ظرفیت های مناسب و بیشتری برای ایجاد اقتصاد دارند و شغل سریع تر در آنها ایجاد می شود، مورد توجه قرار گیرند.

رییس جمهوری افزود: صنعت توریسم، بخش معدن، صنعت و صنایع و فناوری های نوین از جمله زمینه هایی هستند که ظرفیت های مناسبی برای ایجاد اقتصاد و در ضمن ایجاد تحرک در اقتصاد دارند.

روحانی اقتصاد را فراتر از مشغول شدن به یک حرفه و کسب درآمد توصیف و اظهار کرد: معضل اقتصاد که با توجه به منفی شدن نرخ رشد اقتصادی در سال‌های اخیر تشدید نیز شده است در صورت مهار نشدن تبدیل به یک معضل اجتماعی و اخلاقی خواهد شد که تبعات فراوان و سنگینی برای جامعه خواهد داشت. البته هم‌چنان‌که با معضل تورم شدید مقابله شد و نرخ تورم بیش از ۱۱ درصد کاهش یافت، باید از طریق ایجاد رونق در کسب و کار و افزایش سرمایه گذاری با این معضل نیز به صورت جدی مقابله شود.

رییس جمهوری تصریح کرد: اگر چه تصمیمات و اقدامات دولت در زمینه ایجاد اقتصاد تاثیرات زیادی دارد و به عنوان مثال تصمیمات دولت برای توسعه کشاورزی در خوزستان، آبادانی سواحل جنوبی کشور و توسعه راه ها و راه آهن تحرک خوبی به ویژه در مناطق جنوبی کشور ایجاد کرده است، اما برای ایجاد اقتصاد خیلی هم نمی شود به شکل دستوری عمل کرد و دولت باید با رفع موانع و تسهیل شرایط، بخش خصوصی را به فعالیت بیشتر در عرصه اقتصاد و ایجاد اقتصاد تشویق کند.

روحانی گفت: رویکرد فرهنگی به مساله ایجاد اقتصاد نیز بسیار اهمیت دارد و از جمله لازم است مواد، محتوا و کیفیت نظام آموزشی کشور نیز مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا فارغ التحصیلان در هر زمینه‌ای از دوره آموزشی خود حداکثر تخصص و توانمندی را کسب نمایند.

طبق قانون، جلسات شورای عالی اشتغال هر ۶ ماه یک بار برگزار می شود که نظر به اهمیت ایجاد اقتصاد و رفع این معضل، جلسات این شورا در دولت یازدهم با فواصل تقریبا ۴۵ روزه برگزار شده و جلسه امروز چهارمین جلسه شورا در دولت تدبیر و امید بود.

همچنین دبیرخانه شورا در راستای تهیه بسته سیاستی اقتصاد، جلسات متعدد فرعی در کمیسیون های شورا و نیز جلسات مشورتی و کارشناسی با دستگاه های دیگر برگزار کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز