خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در کرمان:

سال ۹۳، دوره نشاط سیاسی و اقتصادی ایران است

کد خبر : ۱۵۴۹۲۸

مهمترین سیاست دولت یازدهم استفاده از همه ظرفیت های کشور با هر گرایش و انگیزه ای بدون در نظر گرفتن اینکه از نظر سیاسی در چه گروه بندی قرار می گیرند، است تا بتوان کشور را از مشکلات عبور داد. / زمانی که رییس جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دنیای عاری از خشونت را مطرح کرد، کشورهای دنیا به اتفاق آرا از این پیشنهاد استقبال کردند / شرکت های اروپایی بیشتر از دولت ها مشتاق هستند که زودتر به ایران آمده و جای پای خود را محکم کنند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: سال ۹۳، سال نشاط سیاسی و اقتصادی ایران است و تمام جریان های سیاسی داخل نظام سال آینده به صورت فعال کار کنند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری که به استان کرمان سفر کرده است، در نشست ارایه قابلیت ها و زمینه های سرمایه گذاری این استان، از سال جدید به عنوان سالی خوب یاد کرد و افزود: دولت تمام مشکلات را شناسایی و طرح مساله اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب فرصت خوبی برای رشد اقتصادی و خروج از رکود خواهد بود.

وی اظهار کرد: به احتمال قوی بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد بودجه سال ۹۳ محقق می شود.

وی گفت: مهمترین سیاست دولت یازدهم استفاده از همه ظرفیت های کشور با هر گرایش و انگیزه ای بدون در نظر گرفتن اینکه از نظر سیاسی در چه گروه بندی قرار می گیرند، است تا بتوان کشور را از مشکلات عبور داد.

معاون اول رییس جمهوری افزود: استنباط ما این است در بخش های مختلف حداقل روال کاری به سمت خوبی پیش رفته است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تلاش مدیران، مشکلات یکی پس از دیگری از پیش روی مردم برداشته شود، زیرا ظرفیت های موجود در کشور در زمینه نیروی انسانی مجرب و تحصیلکرده در اندازه ای است که بتوانیم از مشکلات عبور کنیم و به وضعیت مناسبی دست یابیم.

جهانگیری با بیان اینکه در شرایط دشواری دولت را تحویل گرفتیم، گفت: در مسایل مختلف با مسایل بدی روبرو بودیم که به عنوان مثال در سیاست خارجی دشمن جسور شده و تحریم های جدی را علیه ما وضع کرده بود که این تحریم ها بر دستگاه های اجرایی و مردم فشار وارد کرده بود.

وی ادامه داد: در عرصه فرهنگی نیز چهره های مهم فرهنگی کشور کنار کشیده بودند و در سیاست داخلی نیز شکاف عمیقی بین نیروهای وفادار و داخل نظام به وجود آمده بود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: رکود اقتصادی برای نخستین بار بعد از جنگ تحمیلی در کشور بود و تورم بسیار بدی داشتیم و تا مرداد ماه به بالای ۴۰ درصد رسید و رکود تورمی توامان با این شدت در ایران بی سابقه بود.

وی افزودد: در فضای بین المللی به نحوی وارد شدیم که کشورهای قدرتمند متوجه شدند با این دولت و ملت نمی توانند با زبان زور حرف بزنند و مجبورند که پای میز مذاکره بیایند.

جهانگیری تاکید کرد: دشمنان منطق و استدلالی را از مسوولان ایران شنیدند که اگر پای میز مذاکره نمی آمدند، پژواک سنگینی به آنها برمی گشت.

وی با بیان اینکه زمانی که رییس جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دنیای عاری از خشونت را مطرح کرد، کشورهای دنیا به اتفاق آرا از این پیشنهاد استقبال کردند، گفت: در این شرایط دنیا مجبور است با زبان استدلال و منطق با ما حرف بزند و کشورها مکلف شدند از انرژی صلح آمیز هسته ای حمایت کنند.

جهانگیری افزود: در فضای بین المللی به سمت خوبی پیش می رویم و مذاکرات به جاهای خوبی می رسد و از حق غنی سازی ملت دفاع کرده و آن را مستقر می کنیم، بساط ظالمانه تحریم ها نیز برچیده می شود.

وی با تاکید به اینکه تحریم ها شکاف برداشته و ستون های تحریم شکسته است، گفت: کشورها برای ارتباط با ایران از یکدیگر سبقت می گیرند و اینها همان اروپایی هایی هستند که گفته بودند مدیرانشان از سطح مدیرکل به بالا نباید با مقامات ایرانی دیدار کنند و اکنون روسای جمهوری کشورها برای دیدار با رییس جمهوری ما صف می کشند.

وی تاکید کرد: شرکت های اروپایی بیشتر از دولت ها مشتاق هستند که زودتر به ایران آمده و جای پای خود را محکم کنند، زیرا ایران ظرفیت های زیادی دارد و بازار بزرگی است که دنیا باید به سمت آن بیاید.

جهانگیری اظهار کرد: تورم مهمترین دغدغه ما در دولت یازدهم بود که روند کنترل آن مطلوب است و در دی ماه و بهمن ماه سال جاری شاهد کاهش تورم بوده ایم.

وی آمار پرداخت یارانه ها نسبت به آمار بودجه های عمرانی را تکان دهنده دانست و گفت: در هفت ماه گذشته هر زمان به ۲۲ هر ماه می رسیم، نخستین دغدغه ما این است که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه ها را چگونه تامین و توزیع کنیم، در حالی که دریافتی دولت فقط یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و ۹۵۰ میلیارد تومان هم از بودجه در اختیار قرار می گرفت، اما باز هم اعتبار ما کم بود.

وی اضافه کرد: بهمن ماه سال جاری به ۷۷ میلیون و ۳۴۴ هزار نفر یارانه پرداخت شده که این میزان از تعداد جمعیت رسمی ایران بیشتر است.

معاون اول رییس جمهوری گفت: ۴۲ هزار میلیارد تومان نیز از بانک مرکزی گرفته شده تا مسکن مهر بسازند، در حالی که بانک مرکزی از ابتدای شکل گیری تاکنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده که ۴۲ هزار میلیارد تومان به مسکن مهر اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات روشنی در زمینه مسکن مهر، هدفمندی یارانه ها و نفت گرفته ایم و می دانیم چه کنیم.

وی اظهار کرد: در زمینه نفت سیاست دولت سیاست قطعی رهبر معظم انقلاب است و نفت به عنوان ثروتی زیرزمینی را به دارایی دیگر تبدیل کنیم.

جهانگیری افزود: بازارشب عید سال جاری نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و آرامش و ثبات برقرار است در حالی که شب عید سال گذشته قیمت بالای آجیل موضوع اصلی صدا و سیما بود و قیمت ها لحظه ای تغییر می کرد.

وی با اشاره به اینکه چهار برابر متوسط دنیا در ایران انرژی مصرف می کنیم، گفت: با هدفمندی یارانه ها به دنبال رفع تعادل نداشتن در تولید و مصرف انرژی بودیم که این امر محقق نشد و شرکت های اصلی تولید کننده انرژی با مشکل مواجه شدند.

وی با بیان اینکه دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها حتی الامکان به نظر مردمی که اعلام می کنند، نیازمندند، اعتماد می کند، ادامه داد: آسیب های هدفمندی یارانه ها زیاد است و به دلیل کمبود بودجه، نمی توان مسیر پرداخت ها را این گونه ادامه داد.

جهانگیری با اشاره به اینکه بعضی از مردم ما از حداقل امنیت غذایی برخوردار نیستند، گفت: بعضی در مورد نحوه توزیع سبد کالا اعتراض کردند که اشکالاتی در این زمینه بود و رییس جمهوری نیز عذرخواهی کردند اما هیچکس به این موضوع نپرداخت که چرا مردم بخاطر این سبد کالا این همه ساعت در صف ایستادند.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان کرمان دارای نیروی انسانی با کیفیت و باتجربه است، گفت: مشکلات دیار کریمان با همت مدیریت استان قابل رفع است و از مرکز هم در حد امکان کمک می کنیم.

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: علاقه مندیم مدیران استانی با اختیارات کامل تصمیم گیری کنند و دوره ای که دولت می گفت در شورای برنامه ریزی استان ها تصمیم نگیرید تا هیات دولت بیاید و تصمیم بگیرد، تمام شده است.

جهانگیری تاکید کرد: استانداران که در شورای برنامه ریزی می نشینند، باید با برنامه ریزی و ابتکار برای منابع جدید برای عبور از مشکلات راه حل مناسب را پیدا کنند.

وی از استاندار کرمان به عنوان نعمت خوبی یاد کرد که جریانات سیاسی این استان به وی توجه دارند و سابقه و توانمندی خوبی دارد و با ابتکارات و ایده های خود می تواند کرمان را به سمت توسعه پیش ببرد.

جهانگیری با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران ارشد استان کرمان، گفت: گزارشات خوبی در این نشست ارایه شد و اطلاعات من درباره استان کرمان به حد خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود برخی مشکلات در استان کرمان باید گفت در همه جای کشور مشکلات مشابهی وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: برای صله رحم و دید و بازدید عید نوروز به کرمان سفر کرده ام.

معاون اول رییس جمهوری امروز وارد کرمان شد و در بدو ورود به این استان با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز