خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار وزیر خارجه یونان:

مانع‌تراشی در مذاکرات موجب فاصله گرفتن از فضای تفاهم خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۵۵

دخالت خارجی و گسترش خشونت و تروریسم نه تنها بر ضد امنیت و ثبات بین‌الملل است بلکه حامیان آن‌ها را نیز درگیر مشکلات لاینحل خواهد کرد.

آوانجلوس ونیزلوس، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه یونان صبح یک‌شنبه با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی و تمدنی دو کشور، بر لزوم گسترش همکاری‌ها و تقویت مناسبات در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حوادثاوکراین و سوریه، التزام به قواعد دموکراسی و احترام به خواست مردم را تنها راه‌حل این کشور‌ها دانست و افزود: همه کشور‌ها باید در زمینه فراهم نمودن شرایط برای انتخاب آزادانه مردم برای تعیین سرنوشت دلخواه‌شان همکاری کنند.

شمخانی گفت: دخالت خارجی و گسترش خشونت و تروریسم نه تنها بر ضد امنیت و ثبات بین‌الملل است بلکه حامیان آن‌ها را نیز درگیر مشکلات لاینحل خواهد کرد.

او افزود: تنها ثمره راهبرد مداخله‌جویانه غرب در منطقه، تشدید ناامنی در عراق، افغانستان و رشد غیرقابل کنترل گروه‌های تروریستی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات پیش روی هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد، دستیابی به راه‌حل جامع در گرو اثبات حسن‌نیت و عمل به تمام تعهدات توسط طرف مقابل است و در این مسیر هرگونه مانع‌تراشی و اقدام براساس تحلیل‌های نادرست و غیرواقعی موجب فاصله گرفتن از فضای تفاهم و اعتماد خواهد شد.

آوانجلوس ونیزلوس، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه یونان نیز در این دیدار با تاکید بر دیپلماسی به عنوان تنها راه‌حل موضوع هسته‌ای گفت: یونان به عنوان رییس دوره‌یی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از توافقات میان ایران و کشورهای ۱ + ۵ وظیفه دارد فضای همکاری‌های اقتصادی و سیاسی میان ایران و این اتحادیه را تسهیل کند.

وی با اشاره به پیوندهای محکم تاریخی و فرهنگی میان ایران و یونان افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری با ثبات و شکوفاست که غرور ملی، خودباوری و نظم در آن نهادینه شده است.

وزیر خارجه یونان، این کشور را دروازه ورود به غرب عنوان کرد و با تاکید بر نقش محوری و غیرقابل انکار ایران در مدیریت بحران‌های منطقه‌یی اظهار کرد: همکاری میان ایران و غرب لازمه مدیریت و حل و رفع تهدیدات شکننده‌ای است که در صورت تداوم، جامعه بین‌الملل را با خسارت‌های غیرقابل جبران روبه‌رو خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز