خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار سفیر ایتالیا در ایران:

تحولات مثبت زیادی در روابط دوجانبه ایران و ایتالیا شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۲۷۵

انتظار داریم ایتالیا چه در مجموعه اتحادیه اروپا و چه در نظام بین‌الملل، در خصوص جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقشی مستقل‌تر موضع گیری و عمل نماید، این اقدام موجب تقویت جایگاه ایتالیا نیز خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: تحولات مثبت زیادی در روابط دوجانبه ایران و ایتالیا شکل گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز(پنجشنبه) در دیدار لوکا جانسانتی سفیر ایتالیا در تهران با بیان اینکه دو کشور همواره از روابط ممتاز و خوبی برخوردار بوده‌اند، اظهارداشت: خوشبختانه تحولات مثبت زیادی در روابط دوجانبه ایران و ایتالیا شکل گرفته و تبادل هیات‌ها و ملاقات‌های اخیر مقامات دو کشور باعثشده ایتالیا مجددا جایگاه مهم خود را نزد افکار عمومی و مردم ایران کسب کند.

معاون اول رییس‌جمهور تصریح‌کرد: آقای روحانی در دیدار با وزیر خارجه ایتالیا دیدگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران را ایجاد یک رابطه پایدار در زمینه‌های انرژی و صنعتی با ایتالیا بیان کردند و هم اکنون این دیدگاه سرلوحه اقدامات ما در روابط دو جانبه است و امیدوارم بتوانیم با تدبیر مقامات ایتالیایی در مسیر تحقق آن گام برداریم.

وی با یادآوری روابط حسنه موجود میان دو کشور تاکیدکرد: انتظار داریم ایتالیا چه در مجموعه اتحادیه اروپا و چه در نظام بین‌الملل، در خصوص جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقشی مستقل‌تر موضع گیری و عمل نماید، این اقدام موجب تقویت جایگاه ایتالیا نیز خواهد شد.

جهانگیری افزود: در حال حاضر روابط ایران و ایتالیا بخصوص از نظر سطح مناسبات اقتصادی و مبادلات تجاری در سطح انتظارات دو ملت و ظرفیت‌های موجود نیست؛ از این رو دو کشور باید برای حذف موانع پیش روی گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی تلاش کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت جمهوری اسلامی ایران برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد در بخش‌های مختلف همچون صنایع فولادی و انرژی، خاطرنشان کرد: ایتالیا در گذشته از شرکای اصلی اقتصادی ایران بوده بنابراین شرکت‌های ایتالیایی باید برای رسیدن به جایگاه گذشته خود در اقتصاد ایران، بیش از پیش تلاش کنند.

لوکا جانسانتی سفیر ایتالیا در ایران نیز در این ملاقات با تاکید بر اینکه باید حیاتی نو در روابط دوجانبه ایجاد کنیم، گفت: رویکرد دولت جدید ایتالیا گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها بخصوص بخش تجاری و اقتصادی است.

وی گسترش مناسبات تجاری و بازرگانی را از اولویت‌های مهم در روابط تهران - رم برشمرد و افزود: شرکت‌های اقتصادی و صنعتی ایتالیا برای بازگشت به ایران و توسعه همکاری‌های اقتصادی لحظه شماری می‌کنند و البته موانع و مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش کنیم.

لوکا جانسانتی افزود: تحریم‌ها علیه ایران، تنها باعثفشار به این کشور نشده بلکه مشکلات فراوانی را برای شرکا اروپایی ایران همچون ایتالیا نیز بوجود آورده است که امیدورایم با تداوم روند فعلی مذاکرات، مشکلات پیش روی توسعه روابط و گسترش مناسبات دو کشور رفع شود.

سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به اینکه ایتالیا دفاتر بازرگانی و فنی خود در تهران را طی این سال‌ها فعال نگه داشت، فعالیت‌های اخیر ایتالیا در زمینه تبادل نظر درخصوص بحران سوریه، مبارزه با مواد مخدر و توسعه روابط فرهنگی و علمی و دانشگاهی بین دو کشور را تشریح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز