خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی وزارت کشور:

باید در حوزه پدافند غیرعامل به سمتی برویم که جلوی تهدیدات گرفته شود

کد خبر : ۱۵۱۷۸۶

در مواقع بروز بحران، پدافند غیرعامل کاهش تلفات انسانی را در دستور کار خود دارد و این به دست خود مردم نیز صورت می‌گیرد، هر قدر حوزه آموزش عمومی و توجیه مردم در صحنه عملی عینیت بخشی شود بیشتر مثمرثمر خواهد بود.

معاون امنیتی وزارت کشور از تعیین اولویت‌های پدافندی استان‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: با توجه به موقعیت ایران، افزایش منابع و تاسیسات پدافند غیرعامل امری ضروری است چرا که آسیب‌ها را در قبال تهدیدات دشمنان کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عبداللهی در اولین نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی در دولت تدبیر و امید گفت: وزارت کشور همانند سایر دستگاه‌ها از زمانی که ساختار پدافند غیرعامل اعمال شد، فعالیت‌های گسترده‌ای را در سطح استان‌ها آغاز کرد و اولویت تشکیلات پدافندی در ۳۱ استان کشور تعیین و همچنین ساز و کار متولی پدافند غیرعامل در استانداری‌ها نیز تعیین شد.

وی ادامه داد: دوره‌های مختلفی در استان‌ها برگزار شده و همراه با تشکیل این دوره‌ها کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار شد، این موضوع امروزه جا افتاده و از نظر تئوری در سطح نخبگان و مدیران مشکلی وجود ندارد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات برگزار شده در این سطح موارد قابل قبولی را شاهد بودیم، لذا باید وارد مراحل اجرایی شویم که این نیز نیاز به ساز و کار خاص خود را دارد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل با بیان اینکه پدافند غیرعامل مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته یک اقدام بازدارنده است و آسیب‌ها را در قبال تهدیدات دشمن کاهش خواهد داد، افزود: مدیران ما با توجه به این مسئله در استان خود به کار پرداخته و در حوزه آموزش عمومی وقت گذاشتند، زیرا این یکی از موضوعات همه‌گیر است و آحاد جامعه باید نسبت به آن توجیه شوند.

معاون امنیتی وزارت کشور تاکید کرد: در مواقع بروز بحران، پدافند غیرعامل کاهش تلفات انسانی را در دستور کار خود دارد و این به دست خود مردم نیز صورت می‌گیرد، هر قدر حوزه آموزش عمومی و توجیه مردم در صحنه عملی عینیت بخشی شود بیشتر مثمرثمر خواهد بود.

عبداللهی در پایان اظهار داشت: باید در حوزه پدافند غیرعامل به سمتی برویم که جلوی تهدیدات گرفته شود و اگر تهدیدی صورت گرفت کاهش آسیب را به دنبال داشته باشد که البته اگر ضوابط و مقررات رعایت شود به خواسته خود نیز خواهیم رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز