خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

عدم اجرای برخی از طرح‌های کلان ملی بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۹۰۴

لازم است معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور پیش از نهایی و تصویب شدن طرح‌ها، بررسی‌های لازم را انجام دهد تا به هنگام درخواست منابع و اعتبار مورد نیاز اجرای آن‌ها، مشکل و مانعی ایجاد نشود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: باید بررسی دقیقی صورت گیرد که به چه علت منابع مورد نیاز برخی از طرح‌های کلان ملی تأمین نشده و طرح‌ها به مرحله اجرا نرسیده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به گزارش دبیرخانه شورای عالی علوم، ‌ تحقیقات و فناوری(عتف) از آخرین وضعیت طرح‌های کلان ملی مصوب شورا، بر لزوم آسیب‌شناسی و بررسی دلایل عدم اجرای برخی طرح‌ها تأکید کرد و گفت: باید بررسی دقیقی صورت گیرد که به چه علت منابع مورد نیاز طرح‌های مصوب تأمین نشده و طرح‌ها به مرحله اجرا نرسیده‌اند.

اسحاق جهانگیری اظهار داشت: طرح‌هایی باید در شورا به تصویب برسند که از شرایط و ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و از نظر درجه اهمیت برای کشور، دارای اولویت باشند تا برای تأمین اعتبار با محدودیت مواجه نگردند.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین دریافت نظرات کار‌شناسی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور قبل از تصویب طرح‌های پیشنهادی را امری ضروری و مهم دانست و افزود: لازم است معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور پیش از نهایی و تصویب شدن طرح‌ها، بررسی‌های لازم را انجام دهد تا به هنگام درخواست منابع و اعتبار مورد نیاز اجرای آن‌ها، مشکل و مانعی ایجاد نشود.

در این جلسه که علاوه بر رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزرای علوم، ‌تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون علمی و فناوری رییس جمهور، برخی روسای دانشگاه‌ها و فرهنگستان‌ها نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای قانون حمایت از تأسیس موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌ها ارائه شد.

دبیرکل شورای عالی عتف نیز در این نشست ضمن بیان توضیحاتی پیرامون تاریخچه، سوابق و ساختار شورا، گزارشی درخصوص آخرین وضعیت طرح‌های کلان ملی مصوب شورای عالی عتف و تصویب سیاست‌ها و راهکارهای لازم برای تقویت و تداوم طرح‌ها ارائه کرد.

دلایل عدم اجرای برخی طرح‌ها از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و پیشنهادات مختلف، تصمیماتی جهت رفع موانع پیش روی اجرای طرح‌های مصوب شورای عتف اتخاذ گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز