خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در اجلاس رؤسای دانشکده‌های علوم پزشکی / ۳ /

ایران می‌تواند قطب گردشگری سلامت منطقه شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۴۰

سعی می‌کنیم تا سال آینده بسیاری از مشکلات را حل کنیم نه اینکه به وضعیت مطلوب برسیم، اما چندگام مهم را برمی داریم تا انشااله کاروان را به مقصدی برسانیم که مورد رضایت خداوند و مردم ایران عزیز باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه می‌توانیم در مناطق آزاد مراکز درمانی پیشرفته‌ای تاسیس کنیم، گفت: ایران می‌تواند قطب گردشگری سلامت منطقه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت السلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه سخنان خود در هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور، شجاعت وشهامت را از ویژگی‌های پزشکان خواند و گفت: علاوه برآن، حکیم باید اخلاق پزشکی را رعایت کند و صفحه نسخه بیمار خود را همانند برگه امتحان در نظر نگیرد که بایستی پر شود، دارو باید به اندازهٔ ضروری مصرف شود.

روحانی با بیان اینکه سرانه مصرف دارو در ایران دوبرابر میانگین جهانی است، خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم به خودکفایی دارویی برسیم، بایستی در گام اول مصرف را کاهش دهیم.

وی گسترش نظام سلامت و بهداشت و درمان را روستا‌ها بخش‌ها و شهر‌ها ضروری خواند وگفت: باید کاری کنیم که بیمار ما هر کجا باشد در کوتاه‌ترین سفر درمان شود و در این زمینه تعادل و توازن باید برقرار باشد و شروع بهداشت ودرمان باید از روستا باشد نه استان و یا تهران.

رئیس جمهور با تقدیر از اقدامات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: من خوشحالم وزیری در وزارت خدمت می‌کند که دلسوز پیگیر و دردآشنا است. مشکلات را می‌داند و در پی رفع آن‌ها گام برمی دارد، ما نیز سعی می‌کنیم بتوانیم در ادامه این راه اقدامی برای رفع برخی از این مشکلات انجام دهیم.

روحانی با اظهار امیدواری که روزی یک بیمار بتواند همه نیازهای خودرا در‌‌ همان بیمارستانی که معالجه می‌شود تامین کند، اظهار داشت: نباید به یک بیمار بگوییم که در فلان خیابان وسایل درمانت را تهیه کن این یک مشکل اولیه است و امیدواریم با اراده، تصمیم و همکاری شما این گونه مشکلات به شکل کامل از میان برود.

وی قابلیت، ظرفیت و مقبولیت نظام پزشکی کشور را در سطح خوبی دانست و گفت: چرا باید کسی برای درمان به استان به تهران بیاید. درست است که قبلا بسیاری به دنبال این بودندکه از تهران برای درمان بیماری خود به خارج از کشور بروند و امروز این روحیه تغییر کرده است، اما نیاز به تلاش گسترده‌ای داریم تاهمه بیماران در محل سکونت خود و باکمترین دغدغه‌ای درمان شوند.

رئیس جمهور ادامه داد من تعداد زیادی از اساتید مطرح پزشکی که به ایران آمده‌اند را دیده‌ام آن‌ها همواره از ما به خاطر نظام سلامت تقدیر می‌کنند، اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

روحانی با بیان اینکه می‌توانیم در مناطق آزاد مراکز درمانی پیشرفته‌ای تاسیس کنیم، گفت: ایران می‌تواند قطب گردشگری سلامت منطقه شود، کما اینکه درگذشته شیراز یک قطب پزشکی بود وامروز می‌توانیم با جذب گردشگر سلامت از کشورهای اطراف و یا سایر کشور‌ها باز هم به قطب پزشکی تبدیل شویم.

روحانی ادامه داد: دکتر هاشمی با فعالیتش در وزارت‌خانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی ما را به حال وهوای جبهه برد. آن زمان بخش پزشکی خدمات گسترده‌ای به رزمندگان و مردم می‌داد پزشکان و جراحان بزرگی که در این راه شهیدشدند و یا ماندند و با افتخار زندگی می‌کنند.

وی به بیان خاطره‌ای از دفاع مقدس پرداخت و گفت: در عملیات بدر بیمارستانی در ده کیلومتری خط مقدم واقع بود که گلوله ها‌ی خمپاره به راحتی به آنجا می‌رسیدند و حتی شاهد بودیم بیمارستانهایی که بمباران شدند، اماهیچ‌گاه پای آن پزشکان نلغزید و دستانشان نلرزید.

وی با قدردانی از پزشکان کشور اظهار کرد: بسیاری از پزشکان می‌توانند به کشورهای دیگر بروند و درآمدشان چند برابر اکنون باشد، اما با بزرگواری در ایران مانده‌اند و به درمان مردم می‌پردازند.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات فعلی بخش بهداشت و درمان گفت: سعی می‌کنیم تا سال آینده بسیاری از مشکلات را حل کنیم نه اینکه به وضعیت مطلوب برسیم، اما چندگام مهم را برمی داریم تا انشااله کاروان را به مقصدی برسانیم که مورد رضایت خداوند و مردم ایران عزیز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز