خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز هیات وزیران به تصویب رسید:

تشکیل کمیسیونی برای ارائه راهکارهای رفع معضلات کلان شهر‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۲۲

با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۹۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای به استان‌های گیلان، مازندران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارت ناشی از برف اخیر و اعطای تسهیلات بانکی اختصاص یافت.

هیات دولت صبح امروز(چهارشنبه) به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و اعضای دولت در خصوص مهم‌ترین مسائل و مباحثروز کشور به بحثو تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا، در جلسه امروز هیات دولت، مسائل مدیریت کلان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره ضرورت توجه خاص به مسائل پایتخت و کلان شهرهای کشور ارایه شد و در ادامه نیز شهردار، رییس شورای شهر و استاندار تهران به ارایه نظرات خود پرداختند و مشکلات تهران در مقیاس ملی و محلی به بحثگذاشته شد.

رییس جمهوری با تشکر از تلاش‌های انجام شده، مدیریت کلان شهر تهران را امر خطیری دانست که نیازمند مشارکت همگانی و هماهنگی و انسجام برنامه‌ها است.

روحانی دسترسی به محیط زیست سالم و تامین امنیت را از جمله حقوق شهروندی عنوان کرد و با غیرقابل قبول دانستن میزان آلودگی هوا در شهر تهران و دیگر کلان شهر‌ها، بر مدیریت بهینه انرژی و بهبود کیفیت سوخت، گسترش حمل و نقل عمومی و نوسازی وسایل آن، بهره گیری از خودروهای کم مصرف و موتور برقی و تامین گسترده‌تر خدمات الکترونیکی به عنوان گام‌هایی در ساماندهی به مسائل این شهر‌ها تاکید کرد.

رییس جمهوری افزایش بی‌رویه جمعیت در تهران را که با برخی بی‌انضباطی‌ها در مقررات تشدید شده، نشانه‌ای از عدم تحقق شعار تمرکززدایی دانسته و تاکید کرد: باید با ایجاد رونق اقتصادی و تشویق تولید و سرمایه گذاری و اشتغال زایی و افزایش جاذبه‌ها در استان‌های دیگر، در جهت کنترل مهاجرت به تهران و افزایش جمعیت در این استان اقدام کرد.

روحانی، شورای نظارت بر گسترش شهر تهران را به نظارت بیشتر از گذشته و هماهنگی با همه دستگاه‌ها، شورای شهر و شهرداری تهران در مراقبت از گسترش شهر تهران و ایفای وظایف قانونی توصیه و اظهار کرد مصوبات شورای عالی شهرسازی باید با توجه به اهداف و برنامه‌های دولت مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد.

رییس جمهوری، تهران را نماد چشمگیر کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با هماهنگی همه دستگاه‌ها، این استان، نمادی از نظم و انضباط، هماهنگی و انسجام و جلوه‌ای از فرهنگی غنی ایرانی اسلامی باشد.

روحانی همچنین موضوع انتقال پایتخت را نیازمند بررسی‌های دقیق و کار‌شناسانه دانست و وزارت راه و شهرسازی را مامور انجام این بررسی‌ها و ارایه گزارش کرد.

هیات وزیران با تشکیل کمیسیونی خاص متشکل از تعدادی از وزیران، استاندار، شهردار و رییس شورای شهر تهران، به منظور بررسی دقیق معضلات تهران و دیگر کلان شهر‌ها و ارایه راهکارهای مناسب موافقت کرد.

همچنین با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۹۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای به استان‌های گیلان، مازندران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارت ناشی از برف اخیر و اعطای تسهیلات بانکی اختصاص یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز