خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در پایان جلسه هیات دولت: / ۵ /

بحثتعطیلی فعالیتهای هسته‌ای را نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۹۸

اخراج گسترده برخی از کار‌شناسان هسته‌ای باید تنها در حد یک شایعه مورد اعتنا باشدو قویا تکذیب می‌شود / اقای روحانی معتقد است توسعه می‌تواند مقوم امنیت باشد و این یک رابطه دوسویه است.

سخنگوی دولت گفت: ما در قرارداد ژنو نه تنها بحثتعطیلی فعالیتهای هسته‌ای را نداریم، بلکه غنی سازی را نیز همچنان ادامه می‌دهیم و این سقف در حد۵ درصد است و با توجه به برنامه‌های خود در همین حد نیز عمل می‌کنیم، کار‌شناسان هسته‌ای نیروهای ارزشمند و انسانی ما هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در ادامه سخنان خود در پایان جلسه امروز هیات دولت در ادامه سخنان خود در حمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اخراج گسترده برخی از کار‌شناسان هسته‌ای که توسط تعدادی از رسانه‌ها اعلام شده است، گفت این مسئله باید تنها در حد یک شایعه مورد اعتنا باشدو قویا تکذیب می‌شود. ما در قرارداد ژنو نه تنها بحثتعطیلی فعالیتهای هسته‌ای را نداریم، بلکه غنی سازی را نیز همچنان ادامه می‌دهیم و این سقف در حد ۵ درصد است و با توجه به برنامه‌های خود در همین حد نیز عمل می‌کنیم، کار‌شناسان هسته‌ای نیروهای ارزشمند و انسانی ما هستند.

وی گفت: ‌ ممکن است یک پروژه افرادی را به شکل موقت و به عنوان پیمانکار مستقر کند با این حال وقتی پروژه تمام می‌شود، پروژه دیگری اغاز می‌گردد و نمی‌توان گفت این افراد اخراج شده‌اند، البته این حدس و گمان من است. در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای همچنان به صورت قانونی و گسترده در چارچوب توافقات کار خود را ادامه می‌دهیم و فکر می‌کنیم که یک خبر‌گزاری رسمی چنین مطالبی را بیان نمی‌کند، ممکن است سایتی که درارای اصل و نسب مشخصی نیست و خود را آزاد می‌داند، خارج از ضوابط قانونی مطالبی را بگوید که لازم نیست در این سطح پاسخ آنرا بدهیم و اطلاع رسانی گسترده کنیم.

سخنگوی دولت در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور در افتتاحیه بین المحالس اسلامی مبنی براینکه کشورهای اسلامی باید از فاز امنیتی خارج شوند، گفت: آقای روحانی در خصوص بحثامنیت ملی و توسعه صاحب نظر و اثر است و کتاب وی در خصوص امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران نیز پس از انتشار به چاپ ۷ رسید و د‌ر آن به صورت مشخص وی ایده خود را درخصوص امنیت و رابطه وسیع بین امنیت و توسعه بیان کرده است.

وی افزود: اقای روحانی معتقد است توسعه می‌تواند مقوم امنیت باشد و این یک رابطه دوسویه است. امنیت بدون توسعه و بدون ایجاد رضایت میان مردم را نمی‌توان تحصیل کرد، امنیت در نظر جمهوری اسلامی بانگاه امنیتی در کشورهای مستبد که هیچ اتکایی به مردم ندارند، متفاوت است. قدرت ما به حمایت گسترده مردم وابسته است، بنابر همین ‌حرکت‌های سنجیده و اثر بخش مردم در ۲۲ بهمن نشان داد که چقدر نسبت به اهداف انقلاب اسلامی پایبند هستند و این پایبندی طی سالیان دراز نه تنها تقلیل پیدا نکرده بلکه افزایش یافته است.

سخنگوی دولت درخصوص تبصره ۲۱ قانون بودجه و بحثادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: در اینجا لازم می‌دانم که از نمایندگان مجلس که به این تبصره دولت پس از ایراد شورای نگهبان رای قاطع دادند قدر‌دانی کنم، من معتقدم با حمایت آن‌ها و اقدامات دولت می‌توان شاهد بهبود اجرای این قانون بود تا وضعیت امروز به شرایط بهتری برسد، راجع به جزئیات بحثبودجه بعدا به تفصیل و پس از اعلام نظر شورای نگهبان توضیح خواهم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز