خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدارِ رییس مجلس مالزی:

هر اقدامی که بخواهد میان مسلمانان فاصله بیندازد، غیرقابل قبول است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۸۳

در جهان اسلام افراطی‌گری مشکل ایجاد می‌کند و ما نباید اجازه دهیم افراطی‌گری نقشی ایفا نماید / امیدوارم به زودی شاهد آغازی برای تحرک بیشتر روابط ایران و مالزی باشیم.

رییس جمهور در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس ملی مالزی گفت: شرایط بسیار خوبی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا‏، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه روابط فی‌مابین بویژه شرایط اقتصادی را باید توسعه دهیم گفت: امیدوارم به زودی شاهد آغازی برای تحرک بیشتر روابط ایران و مالزی باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه وحدت دنیای اسلام برای ما بسیار با اهمیت است و با تأکید براینکه هر اقدامی که بخواهد میان مسلمانان فاصله بیندازد برای ما غیر قابل قبول است گفت: در جهان اسلام افراطی‌گری مشکل ایجاد می‌کند و ما نباید اجازه دهیم افراطی‌گری نقشی ایفا نماید.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرد که ایران و مالزی در راه همبستگی جهان اسلام و مبارزه با تروریسم نیز همکاری‌های خود را توسعه دهند.

رئیس مجلس ملی مالزی نیز در این دیدار سلام گرم نخست وزیر و مردم کشورش را به دکتر روحانی ابلاغ کرد و گفت: امیدوار هستم در دوران ریاست جمهوری جنابعالی جمهوری اسلامی ایران همواره راه‌های پیشرفت و توسعه را طی کند.

رئیس مجلس ملی مالزی دستاورد‌ها و ابتکارات دولت دکتر روحانی در سطح بین‌المللی و نیز توافق ژنو را تبریک گفت و آن را افتخاری برای منطقه و جهان دانست.

رئیس مجلس ملی مالزی گفت: ما می‌خواهیم روابطمان را بیش از گذشته توسعه دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: با جنابعالی موافقم که باید با افراطی‌گری مبارزه کنیم. ما اطمینان می‌دهیم که برای دوستی ایران و مالزی ارزش و اهمیت خاصی قائل هستیم و اجازه نخواهیم داد اختلافات کوچک میان ما فاصله بیندازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز