خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در مرقد امام خمینی(ره):

امام(ره) باعثشد کارگران به کارگر بودن افتخار کنند / کارگری بودم که به برکت انقلاب وزیر شدم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۴۱

در زمان شاه، مستضعفین امکان جابجایی در طبقات اجتماعی وسیاسی نداشتند، اما به برکت انقلاب افرادی از دل کارخانه ها، از روستاها و معلمان ساده نماینده مجلس اند؛ خود من یک کارگر کارخانه بودم ولی امروز وزیر شده ام.

ایلنا: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ذکر خاطره‌ای از صدور پیام امام خمینی(ره) به مناسبت سالروز کارگر در اولین سال پیروزی انقلاب و تأثیر آن بر جامعه کارگری، گفت: پیام امام خمینی(ره) برای کارگران در اولین سال تحقق انقلاب اسلامی ایران، این قدر اثر داشت که بیان اینکه من یک کارگرم افتخار بود و بچه‌های کارگران به راحتی به کارگر بودن پدرشان افتخار بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ظهر امروز شنبه ۱۹ بهمن ماه، پس از مراسم تجدید میثاق مسئولان و کارکنان این وزارتخانه با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و زیارت مرقد امام خمینی(ره)، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شیرین‌ترین خاطره شما از حضرت امام چیست؟ اظهار داشت: در خصوص حضرت امام خمینی(ره) پر از خاطره هستیم و می‌توان گفت تمام زندگی نسل ما با خاطرات حضرت امام(ره) عجین شده است.

وی با بیان اینکه در اولین سال پیروزی انقلاب، فشارهای خیلی زیادی از جانب گروه‌هایی بر روی جریان تفکری انقلاب بود، به ذکر خاطره‌ای از حضرت امام خمینی(ره) در خصوص کارگران اشاره و خاطرنشان کرد: یادم نمی‌رود که در سالگرد روز کارگر اولین سال پیروزی انقلاب بود و با توجه به اینکه کارخانه‌ها و کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی، سهم بسیار بالایی داشته و واقعا مؤثر بود و از طرفی هم مورد فشار برخی گروه‌ها قرار داشتند، امام خمینی(ره) به عنوان اولین روز کارگر در تاریخ جمهوری اسلامی پیامی دادند و یادم نمی‌رود که در آن پیام تعابیری به کار بردند که واقعا اثرگذار بود؛ امام خمینی(ره) وقتی در آن پیام گفتند حق تعالی مبدأ کارگری است و خداوند خود کارگر بوده، این قدر این جملات برای ما و همه کارگران لذت و جان بخش بود که سال‌های سال، جریان‌های کارگری و گروه‌های کارگری با این پیام سر افرازانه در محیط‌های کارگری حضور پیدا می‌کردند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: پیام امام خمینی(ره) برای کارگران در اولین سال تحقق انقلاب اسلامی ایران، این قدر اثر داشت که بیان اینکه من یک کارگرم افتخار بود و بچه‌های کارگران به راحتی به کارگر بودن پدرشان افتخار بود؛ خلاصه آن پیام حضرت امام برای روز کارگر در اولین سال حاکمیت جمهوری اسلامی و اثرات آن بر کارگران، یکی از شیرین‌ترین خاطرات من از حضرت امام(ره) بود.

ربیعی در ادامه سخنان خود با اشاره به دغدغه امام خمینی(ره) در خصوص رسیدگی به مستضعفان و پابرهنگان، اظهار داشت: نقطه مطلوب در خصوص توجه به قشر ضعیف و مستضعفین جامعه تا نقطه اینکه آیا ما نسبت به قبل از انقلاب تفاوت کردیم، دو مسئله است.

وی با تأکید بر اینکه ما نسبت به قبل از انقلاب در خصوص توجه به مستضعفین در جامعه، واقعا تفاوت کردیم و توجه بیشتری به قشر مستضعف جامعه در سال‌های پس از انقلاب شده است، گفت: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و در دوران رژیم شاه، قدرت جابه جایی در طبقات اجتماعی خیلی کم بود؛ واقعا اگر کسی در نقطه مستضعفی متولد می‌شد و رشد می‌کرد، امکان جابه جایی برایش خیلی کم و به احتمال خیلی زیاد ناممکن بود؛ یعنی امکان جابجایی در ساختار سیاسی خیلی کم بود اصلا امکانش خیلی کم بود، اما انقلاب برکتی را آورد که امروز می‌بینید در داخل مجلس شورای اسلامی، افرادی از دل کارخانه‌ها آمدند و امروز نماینده مجلس هستند؛ از روستا‌ها آمدند و نماینده مجلس شدند، یا یک معلم ساده امروز نماینده مجلس است؛ خود من یک کارگر کارخانه بودم ولی امروز وزیر شده‌ام.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: متأسفانه گاهی ما مثل ماهی درون آب متوجه نمی‌شویم، پیرامونمان چه گذشته است؛ اما اینکه آیا به نقطه مطلوب رسیدیم بدیهی است که نه و چنین چیزی نیست.

ربیعی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب، آرزوی همه ما این بود که سفره هیچ کس در ایران، هیچ وقت خالی نماند و کرامت انسانی همیشه بالا باشد؛ افراد بتوانند از یک زندگی نسبی و رفاه نسبی برخوردار شوند؛ من فکر می‌کنم انقلاب در این سی و پنج سال گذشته تلاش زیادی در این جهت کرده، اما باز برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز