خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رییس‌جمهور تشریح کرد؛

سرفصل‌های برنامه‌های راهبردی دولت را در حوزه هوا و فضا

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۰۷

حوزه فضا چنان گسترده است که فعالیت در آن باید تحت یک مدیریت راهبردی صورت گیرد تا از اتلاف منافع و تداخل وظایف درآن جلوگیری شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور سر فصل‌های برنامه‌های راهبردی دولت را در حوزه هوا و فضا اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری در همایش فن آوری فضا در روز فن آوری فضایی درسالن اجلاس سران با بیان اینکه شعار ایرانی می‌تواند هدیه امام راحل به ملت ایران بود، اظهارداشت: من ذکر چند نکته را به عنوان سیاست‌های اصلی دولت دراین حوزه عرض می‌کنم. نخست لزوم توجه به همه اسناد راهبردی بالا دستی مثلا درحوزه فن آوری فضا به عنوان چراغ راه.

وی افزود: دانستن مفاد این اسناد والتزام عملی به آن برای مسئولان فضایی کشور یک فریضه است سند شورای عالی انقلاب فرهنگی و سندمورد تایید رهبر معظم انقلاب از جمله این اسناد است.

شریعتمداری ادامه داد: اتخاذ نگاه بلند‌مدت، یکپارچه و راهبردی، ظرفیتهای حوزه فضایی را در این زمینه گسترش می‌دهد. باید کاری کنیم که خدمات فضایی به صورت محسوس در خدمت بهبود کیفیت زندگی ایرانی قرار گیرد. خوشبختانه با تدبیردولت اقبال کشورهای خارجی فرصت ذی قیمتی را در این حوزه در اختیار ما گذاشته است.

این مقام دولتی در ادامه لزوم برخورداری از نگاه فراملی وبین المللی به صنعت فضایی کشور را ضروری برشمرد وخاطر‌نشان کرد: بدون مشارکت ملل دیگر توسعه در این زمینه ممکن نیست و در این راه کشورهای دارای فن آوری فضایی در اولویت همکاری قرار دارند.

شریعتمداری لزوم نگاه بلند مدت وراهبردی در حوزه فضادر کشور را از دیگر رئوس برنامه‌های راهبردی دولت برشمرد وافزود: علی رغم تحریم‌ها در این مدت جمهوری اسلامی ایران گوی سبقت را از بسیاری از کشور‌ها ربوده است. شکر نعمت برخورداری از جوانان فکور و ارزشمند را باید بجا آورد و که شکر آن بوسه زدن به دستهای تک تک شماست.

عضو هیات دولت اضافه کرد: حوزه فضا چنان گسترده است که فعالیت در آن باید تحت یک مدیریت راهبردی صورت گیرد تا از اتلاف منافع و تداخل وظایف درآن جلوگیری شود.

شریعتمداری درپایان با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل کارگروه ۵ نفره‌ای با عنوان شورای عالی قضا اظهار داشت: تا رسیدن به افق ۱۴۰۴ راه طولانی و درازی در پیش داریم. امید که باهمدلی شما عزیزان این راه به درستی طی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز