خبرگزاری کار ایران

روحانی در افتتاحیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد:

اقتصاد ایران را به اقتصادهای موفق نوظهور بسیار نزدیک می‌بینم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۷۶

اقتصاد ایران این بنیه و ظرفیت‌ را دارد که ظرف سه دهه آینده در زمره ۱۰ اقتصاد اول دنیا قرار گیرد و این هدفی است که در کلان برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، ‌ سیاست داخلی و خارجی در پی آن بوده و برای تحقق آن قصد جدی دارم.

رئیس جمهور گفت: در مدتی که مسوولیت دولت را بر عهده دارم قصد دارم همه موانع سیاسی و اقتصادی عمده را مهار نمایم چون اقتصاد ایران را نزدیک‌ترین و با ظرفیت‌ترین اقتصاد به همه اقتصادهای موفق نوظهور می‌بینیم و‌آینده را همراه و در کنار آن‌ها ترسیم می‌کنم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در افتتاحیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با بیان اینکه حوادثو تحولات شش سال اخیر در اقتصاد جهانی نشان داد که هیچ کس نمی‌تواند تنها زندگی کند، اظهار کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند بی‌اعتنا به دیگران مسائل خود را حل کند و هیچ بنگاه اقتصادی نمی‌تواند بدون ایفای مسوولیت اجتماعی خود به رشد پایدار دست یابد.

رئیس جمهور در ادامه افزود: هیچ قدرتی نمی‌تواند سلطه خود را دائمی بداند و جهانی شدن این بار در شکل بحران جهانی اقتصادی نشان داد که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر کشتی‌بانان خردمندی برنگزینم طوفان به همه ما آسیب می‌رساند.

وی همچنین گفت: اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد برای جهان و حوزه‌های اندیشه و فکر فرصت مغتنمی است که با هم‌اندیشی و تامل نسبت به مسائل مهم جهانی به بیان نگرانی‌ها و دل مشغولی‌های خود پرداخته و با گفت‌وگو و تبادل نظر جریانی از اندیشه و فکر را در اداره بهتر جهان پدید آوریم و من نیز از این منظر به این اجلاس می‌نگرم و امیدوارم بتوانم پیام دوستی‌، تعامل‌، همکاری و همزیستی صلح‌آمیز ملت خود را به شما رهبران، ‌مسوولان، ‌کارآفرینان و اندیشمندان که از سراسر جهان به اینجا آمده‌اید منتقل نمایم.


رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دیدگاه من نسبت به مسائل اقتصادی، ‌سیاسی و اجتماعی دیدگاه اعتدال است و این درسی است که از اسلام آموخته و در زندگی سیاسی خود عمیقا تجربه کرده‌ام و بر همین مبنا بود که تصمیم به حضور در انتخابات ریاست جمهوری گرفتم تا بتوانیم اعتدال و تدبیر که ویژگی بارز ایرانیان و رمز موفقیت آنان در طول تاریخ بوده است در سطح کشور، منطقه و جهان در حد توانم جاری سازم.


روحانی با بیان اینکه با لطف الهی همانطور که پیش‌بینی می‌کردم مردم خوب ایران نیز همین مشی و مرام را برگزیده و اینک به حق، ‌ اجرا و تحقق آن را مطالبه می‌کنند، گفت: در منطقه و صحنه بین ‌المللی گزینش ایرانیان با استقبال مواجه شد و نخستین آثار آن را در چند ماه حضور دولت تدبیر و امید مشاهده می‌کنید.


رییس جمهور با بیان اینکه اعتراضات گسترده مردمی در همه قاره‌ها نشان داد که سیاست‌های اقتصادی باید عدالت اجتماعی و منافع همگان را مدنظر قرار دهد تا به سود همه باشد و تنها سیاست‌ها و نظام‌هایی پایدار خواهند ماند که به همه مردم سود برساند، تصریح کرد: قرآن کتاب آسمانی مسلمانان به ما آموخته است تنها آنچه به مردم سود می‌رساند در زمین ماندگار خواهد ماند.


وی با تاکید بر اینکه دیدگاه اعتدالی من منحصر به کشورم نیست، افزود: جایگاه ایران اعتدال‌گرا را بر مبنای سیاست‌های مدبرانه و امیدبخش در تصویر آینده اقتصاد جهانی بسیار فرا‌تر از آنچه که پیش‌بینی شد می‌بینم از این رو در سیاست‌گذاری‌های جاری نه فقط وضعیت امروز و آینده نزدیک بلکه چشم‌انداز بلند مدتی را در نظر دارم زیرا اقتصاد ایران این بنیه و ظرفیت‌ را دارد که ظرف سه دهه آینده در زمره ۱۰ اقتصاد اول دنیا قرار گیرد و این هدفی است که در کلان برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، ‌ سیاست داخلی و خارجی در پی آن بوده و برای تحقق آن قصد جدی دارم.


روحانی اعلام کرد: در مدتی که مسوولیت دولت را بر عهده دارم قصد دارم همه موانع سیاسی و اقتصادی عمده را مهار نمایم چون اقتصاد ایران را نزدیک‌ترین و با ظرفیت‌ترین اقتصاد به همه اقتصادهای موفق نوظهور می‌بینیم و‌آینده را همراه و در کنار آن‌ها ترسیم می‌کنم.


رییس جمهور انتخاب خود از سوی مردم ایران را در چارچوب یک نظام مردم ‌سالار عنوان کرد: اکنون فرصت پیدا کرده‌ام تا به آرمان‌های توسعه اقتصادی، ‌ مردم‌سالاری و بهبود روابط خارجی ایران بپردازم.


روحانی گفت: در اینجا اعلام می‌نمایم یکی از ارکان‌های نظری و عملی دولت من تعامل سازنده و بین‌المللی است و بدون کار و فعالیت بین‌المللی رشد کیفیت قابل تحقق نخواهد بود.


وی افزود: در میان کشورهای در حال توسعه و همچنین در منطقه خاورمیانه ایران از بالا‌ترین نرخ در شاخص‌های توسعه انسانی برخوردار است و ما ‌‌نهایت پوشش خود را به کار می‌بندیم تا این منبع عظیم ملی خود را در راستای توسعه کشور به کار گیریم.
رئیس جمهور تصیح کرد: سیاست خارجی ایران نیز در مسیر بهره‌برداری وسیع از امکانات بین المللی برای توسعه اقتصادی ایران است و دولت من آمادگی کامل دارد تا به همه کشورهای همسایه در طیفی از مسائل از محیط‌زیست‌، ‌پروژه‌های مشترک اقتصادی‌، ‌توسعه تجارت، احقاق حقوق مردم فلسطین، ‌جلوگیری از فاجعه انسانی در سوریه، ‌امنیت خلیج‌فارس و مبارزه با تروریست و افراطی‌گری وارد تعامل شده و به قواعد مشترک عملی دست یابد.


روحانی خاطر نشان کرد: معتقدم صلح و امنیت خاورمیانه در گرو گسترش روابط اقتصادی، ‌همکاری‌های اجتماعی و فرهنگی و گردشگری و ارج نهادن به بخش خصوصی و همکاری نخبگان در سطح بین‌المللی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز