خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار با رییس مجلس سنای کنیا:

گسترش فعالیت بخش خصوصی ایران در آفریقا از سیاست‌های راهبردی دولت است

کد خبر : ۱۳۷۵۱۰

رییس مجلس سنای کنیا: امیدواریم اجرای توافقنامه ژنو و لغو تحریم‌ها بتواند به گسترش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی ایران در کنیا منجر شود.

معاون اول رییس‌جمهور با تبریک سال نو میلادی و پنجاهمین سالگرد استقلال کنیا، ابراز امیدواری کرد با سفر هیأت پارلمانی کنیا به تهران گامی مفید و سازنده در توسعه روابط دو کشور برداشته شود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری چهارشنبه شب در دیدار «ایکو ایتورو» رییس مجلس سنای کنیا، توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی و کنیا را برای جمهوری اسلامی ایران مهم دانست و گفت: بخش خصوصی در اقتصاد ایران از توانمندی مطلوبی به ویژه در زمینه‌های صنعت و کشاورزی برخوردار است و دولت از مشارکت فعالان این بخش برای سرمایه‌گذاری در کنیا استقبال می‌کند.

وی در ادامه گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی ایران در آفریقا را از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: احداثنیروگاه، نوسازی پالایشگاه و همکاری در بخش کشاورزی از جمله زمینه‌های فعالیت بخش خصوصی ایران در کنیا است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها در کنیا اقدام کنند.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به برخی پروژه‌ها که توسط سرمایه‌گذاران کنیایی در ایران در دست اجراست، تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند موانع پیش روی این پروژه‌ها را تا حد امکان برطرف و زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری تهران - نایروبی را فراهم کند.

رییس مجلس سنای کنیا: به گسترش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی ایران در کنیا امیدواریم

«ایکو ایتورو» رییس مجلس سنای کنیا نیز در این دیدار، با اشاره به سابقه دیرینه حضور تجار ایرانی در آفریقا، سفر خود به ایران را مثبت و سازنده ارزیابی و ابراز امیدواری کرد روابط نزدیک و صمیمانه دو کشور منجر به گسترش همکاری‌ها و توسعه مناسبات تجاری و صنعتی شود.

وی ضمن تبریک به خاطر دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر با کشورهای غربی، افزود: امیدواریم اجرای توافقنامه ژنو و لغو تحریم‌ها بتواند به گسترش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی ایران در کنیا منجر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز