خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد؛

لزوم تمرکز ویژه بر تخلفات اقتصادی گسترده

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۳۹

وزاری دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان تهران، رییس کل دیوان محاسبات کشور و نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور داشتند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تخلفات اقتصادی برخی افراد ذی نفوذ که با سواستفاده از شرایط تحریم کشور اقدام به مال اندوزی کرده اند، بر لزوم تقویت راهکارهای پیشگیرانه و تمرکز ویژه بر تخلفات اقتصادی گسترده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا اسحاق جهانگیری عصر امروز(دوشنبه) در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه اراده جمعی و هماهنگی لازم میان قوای سه گانه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود دارد، اظهار داشت: فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب برای مقابله با فساد اقتصادی، مسیر حرکت را تعیین کرده لذا باید با جدیت و به دور از هر گونه جهت گیری سیاسی، گروهی و جناحی اجرای آن را با دقت دنبال کنیم.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه عزمی جدی برای خشکانیدن زمینه های فساد اقتصادی در دولت وجود دارد، افزود: بسترسازی برای فعالیت سالم اقتصادی، صیانت از بیت‌المال و اعتماد عمومی به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های نظام در اولویت برنامه های دولت قرار گرفته و رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی نیز با همین رویکرد دستوری ویژه برای مقابله با تبانی، ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه صادر کرده اند.
جهانگیری گفت: روز گذشته در ملاقات با آیت الله آملی لاریجانی رییس محترم قوه قضائیه موضوعات مختلفی مطرح شد تا بسترهای لازم برای تقویت نظارت ها و تشدید برخوردها با متخلفین اقتصادی فراهم شود.
معاون اول رییس جمهور همچنین وظیفه اصلی ستاد را ایجاد هماهنگی لازم میان بخشهای مختلف برای مبارزه با تخلفات اقتصادی عنوان کرد و افزود: ستاد ضمن دریافت گزارشات دستگاههای مخلتف و بررسی زمینه های مختلف فساد اقتصادی همچون زمین خواری، معوقات بانکی و سواستفاده های مالی، هماهنگی های لازم را برای پیشگیری و برخورد با متخلفین ایجاد می کند.
جهانگیری با اشاره به اهمیت برون رفت از شرایط رکود اقتصادی در کشور تصریح کرد: برای تحقق این امر لازم است شرایطی در کشور حاکم شود که فعالان اقتصادی احساس امنیت کنند و در عین حال نظارتی دقیق بر فرایندها و عملکردهای اقتصادی وجود داشته باشد.
در این جلسه معاون اول قوه قضائیه نیز در سخنانی لازمه بهبود فضای کسب و کار را ضابطه مند بودن تعاملات و واگذاری ها دانست و گفت: باید ساز و کارهایی برای حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی تعیین شود و در عین حال راهکارهایی برای قانونمند بودن و نظارت بر فعالیت های اقتصادی ایجاد شود.
حجت الاسلام رئیسی همچنین خواستار تقویت بخش حقوقی دستگاههای دولتی شد و افزود: بخش حقوقی دستگاهها ظرفیت های خوبی دارند و می توانند به طور جدی از حقوق دولت در مقابل سوء استفاده ها دفاع کنند.
محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه ضمن تشکر از رویکرد دولت یازدهم در مقابله با مفاسد اقتصادی، از جدیت رییس جمهور در این زمینه قدردانی کرد و گفت: دولت به دنبال برداشتن گامهای عملی برای جلوگیری از سوءاستفاده های اقتصادی است و قوه مقننه نیز آمادگی کامل دارد تا با استفاده از ظرفیت های خود از طریق اصلاح و تصویب قوانین مورد نیاز، دولت را در این مسیر یاری دهد.
در این نشست اعضای ستاد به ارائه گزارشات خود در حوزه های مختلف پرداختند و آخرین وضعیت برخی پرونده های مورد توجه کشور مورد بحثو بررسی قرار گرفت.
تاکید بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان قوای سه گانه، برخورد بدون اغماض با متخلفین و سواستفاده گران اقتصادی، ایجاد بسترهای لازم برای تحقق سلامت اقتصادی، پیگیری جدی فساد اقتصادی به عنوان یک موضوع ملی و نظارت جدی تر بر موسسات مالی و بانکی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد و پیشنهادات و راهکارهای مختلفی نیز ارائه گردید.
گفتنی است؛ وزاری دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان تهران، رییس کل دیوان محاسبات کشور و نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز