خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای مطرح شد‎؛

حمایت دانشگاهیان سراسر کشور از وزیر علوم

کد خبر : ۱۳۴۵۵۹

احضار وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس، در دو نوبت و در کمتر از دو هفته و دادن کارت زرد به ایشان، نشان از وجود خواست و اراده‌ای در مجلس است که تضعیف عزم و اراده وزیر محترم برای تغییر فضای نامطلوب موجود و ایجاد فضای علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها را دنبال می‌کند.

جمعی از دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب سران قوا از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حمایت کردند.

به گزارش ایلنا، جمعی از دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب سران قوا، احضار وزیر علوم را در دو نوبت و در کمتر از دو هفته و دادن کارت زرد به وی، نشان از وجود خواست و اراده‌ای در مجلس دانستند و ابراز داشتند: این حجم غیرمعمول از احضار و سوال بیانگر آن است که گویا پیام روشن حماسه ۲۴ خرداد هنوز به گوش برخی از نمایندگان مجلس نرسیده است و آنان بی‌توجه به پیام تغییرخواهانه ملت، بر تضعیف دولت اعتدال اصرار می‌ورزند.

متن این نامه به شرح زیر است:

به ‌نام خدا

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

رئیس محترم جمهور

رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام و تحیت

احتراماً به عرض می‌رساند، احضار وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس، در دو نوبت و در کمتر از دو هفته و دادن کارت زرد به ایشان، نشان از وجود خواست و اراده‌ای در مجلس است که تضعیف عزم و اراده وزیر محترم برای تغییر فضای نامطلوب موجود و ایجاد فضای علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها را دنبال می‌کند.

این برداشت زمانی تقویت می‌شود که طی کمتر از شش ماه، وزرای دولتی که برخاسته از حماسه سیاسی ۲۴ خرداد است، برای پاسخ‌گویی به بیش از ۲۵۰ سوال نمایندگان، پی‌درپی به مجلس احضار شده‌اند و در آخرین اقدام مجلس، دو سوم وزرا، در یک هفته، به مجلس احضار می‌شوند. این حجم غیرمعمول از احضار و سوال بیانگر آن است که گویا پیام روشن حماسه ۲۴ خرداد هنوز به گوش برخی از نمایندگان مجلس نرسیده است و آنان بی‌توجه به پیام تغییرخواهانه ملت، بر تضعیف دولت اعتدال اصرار می‌ورزند.

با عنایت به شواهد و قرائن مذکور، ما دانشگاهیان، ضمن احترام به شأن همه نهادهای قانونی، تضعیف دولت اعتدال به‌دستِ برخی از عناصر تندروی مجلس را بی‌حرمتی به پیام حماسه سیاسی ملت تلقی کرده و حمایت قاطع خود را از دولت تدبیر و امید، بویژه از اقدامات مدبرانه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اعلام می‌داریم و از شما می‌خواهیم تا بی‌هیچ‌ بیم و تردیدی، برای تحقق اهداف مدبرانه دولت یازدهم، با استفاده از تمامی ظرفیت و همت خود، پاسخ‌گوی خیل عظیم حماسه‌سازان انتخابات خردادماه سال جاری باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز