خبرگزاری کار ایران

به ریاست معاون اول رییس جمهور صورت گرفت؛

تشکیل جلسه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی

کد خبر : ۱۳۳۱۴۹

ورود و خروج مردم به مناطق آزاد یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا محدودیت و مانع برای ساکنین این منطقه ایجاد نشود.

جلسه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی ظهر امروز(دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به طرح های پیشنهادی در خصوص اصلاح محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی اروند اظهار داشت: برای اصلاح این منطقه و ایجاد منطقه آزاد نیازمند بررسی های همه جانبه هستیم و باید در صورت تصمیم برای انجام این کار، الگویی مناسب و متفاوت از مناطق آزاد موجود در کشور تعریف کنیم.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید مسائل گمرکی و تردد مناسب ساکنین این منطقه در نظر گرفته شود، گفت: ورود و خروج مردم به مناطق آزاد یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا محدودیت و مانع برای ساکنین این منطقه ایجاد نشود.
جهانگیری همچنین با اشاره به سفر اخیر نوری مالکی نخست وزیر عراق به ایران و مذاکرات صورت گرفته در خصوص اروندرود خاطر نشان کرد: توافقاتی برای لایروبی اروند رود شکل گرفته و قرار است کارگروهی متشکل از مسئولین دو کشور این موضوع را تا اجرای کامل پی گیری کنند.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات خرمشهر و آبادان سیاست جدی دولت است افزود: دولت مصمم است با راهکارها ی مناسب این مشکلات را در حداقل زمان ممکن مرتفع کند.
جهانگیری از اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی خواست با تشکیل جلسات مستمر با نمایندگان دستگاههای ذیربط درخصوص ضوابط تاسیس مناطق آزاد و موضوع منطقه اروند به جمع بندی برسند و نتایج را برای تصمیم گیری اعلام کنند.
در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از الزامات، تعهدات و مستندات مورد نیاز برای بررسی ایجاد یک منطقه آزاد تجاری – صنعتی و تشکیل یک منطقه ویژه اقتصادی، تعدادی از صورتجلسه های کارگروه تخصصی شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
برخی از مصوبات جلسه عبارتند از:
افزایش محدوده منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، طرح جامع منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس(جلفا)، طرح جامع منطقه آزاد توسعه سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم، افزایش محدوده منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و الحاق جزیره هنگام به محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم. ‌
گفتنی است وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اموراقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در این جلسه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز