خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در پاسخ به ایلنا؛

بازنگری قانون شورا‌ها در دستور کار دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۶۶

هموطنان با دلیل نادیده گرفتن و یا نا آشنا بودن با قوانین در دام سوداگران مواد مخدر می‌افتند و دچار این خطا می‌شوند. ما باید با فرهنگ سازی، آگاه سازی و دادن هشدارهای لازم مانع از رخ‌دادن این اتفاقات شویم.

ایلنا: وزیر کشور از بازنگری قانون شورا‌ها به منظور افزایش اختیارات شورا‌ها و شهرداری‌ها خبر داد

به گزارش خبرنگار ایلنا، " رحمانی فضلی " در حاشیه دیدارش با شهرداران کلانشهر‌ها به جمع خبرنگاران آمد و با بیان اینکه امیدوارم سالانه سه بار جلسه‌ای مشابه این جلسه برگزار شود، اظهار کرد: متولی آلودگی هوا سازمان محیط زیست است و بر عهده وزرات کشور نیست ما تنها می‌توانیم به عنوان یک نهاد هماهنگ کننده کمک کنیم تا دست گاههای متولی از جمله شهرداری‌ها در این حوزه اقدامات موثری انجام دهند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر افزایش اختیارات شورا‌ها نیز اظهار کرد: فعلاً افزایش اختیارات شورا‌ها مطرح نیست، و تنها قانون شورا‌ها مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. از همه شهرداران و روسای شورا‌ها دعوت می‌کنیم تا اظهار نظرشان را با نگاه مدیریت یک پارچه شهری ارائه دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه باید اختیارات شورا و شهرداری‌ها افزایش یابد، ادامه داد: در مناسبت جدید این اختیارات تعریف شود و هماهنگی بیشتر میان دستگاههای متولی و اجرایی در سطح شهر نیز ایجاد شود.

رحمانی فضلی در باره انتقال پایتخت گفت: این مسئله فعلاً در مجلس مطرح شده و قرار است یک گروه مطالعاتی موضوع انتقال را بررسی کند. نتیجه این مطالعات مبنای کار قرار می‌گیرد. دولت به دلیل بار مالی مخالف این انتقال است چرا که طرح‌ها نمی‌توانند بار مالی را متوجه دولت کنند. اصل موضوع در دولت مطرح است و قرار است وزرات شهر سازی و معماری متولی این کار شود. و با همکاری مجلس و کمیته مطالعاتی نسبت به این موضوع تصمیم گیری شود.

وزیر کشور در باره حضور تعدادی زندانی در کشور مالزی و شرایط سخت آن‌ها و سیاست دولت نسبت به این افراد نیز اعلام کرد: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون مسائل ایرانیان خارج از کشور مطرح شده است. وزرات امور خارجه متولی این موضوع است و طی جلساتی که با وزارت امور خارجه داشتیم قرار است برنامه‌ای جدی برای این موارد تدوین شود.

وی ادامه داد: هموطنان با دلیل نادیده گرفتن و یا ناآشنا بودن با قوانین در دام سوداگران مواد مخدر می‌افتند و دچار این خطا می‌شوند. ما باید با فرهنگ سازی، آگاه سازی و دادن هشدارهای لازم مانع از رخ‌دادن این اتفاقات شویم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: این مسائل برای دولت و وزارت امور خارجه زحمات زیادی دارد هر چند که وظیفه وزارت امور خارجه و دولت نیست که این مسائل را پیگیری کند. البته باید بگویم این مسائل در شان ملت ایران نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز