خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور با تاکید بر نقش تاثیر گذار ایتالیا در اتحادیه اروپا:

تعاملات دو کشور می‌تواند بنای اعتماد متقابل ایران و اروپا را پی‌ریزی کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۵۴

تامین نیازهای انرژی ایتالیا در حوزه‌های نفت و گاز همواره از اولویت‌های روابط دو کشور بوده و ما آمادگی داریم در حوزه‌های صنعت، انرژی، تجارت، محیط زیست، گردشگری و تبادلات علمی، فرهنگی روابطمان را ارتقاء بخشیم.

رئیس جمهور عصر امروز(یکشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به روابط در حال توسعه دو کشور گفت: روابط کنونی ایران و ایتالیا در سطح انتظار دو ملت نیست و باید از ظرفیت‌های موجود دو کشور با توجه به اراده دو دولت ایران و ایتالیا برای گسترش روابط، بهترین استفاده صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های بین المللی مورد بررسی قرار گرفت، با اعلام آمادگی برای ارتقاء روابط دو کشور به بالاترین سطح ممکن، گفت: ‌ از این که گفته می‌شود هیچ محدودیتی برای توسعه روابط وجود ندارد، خرسندم.

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های مشترک تمدنی و فرهنگی دو ملت، افزود: ایتالیا نقش شریکی مهم در رابطه با جمهوری اسلامی ایران را داشته و تاکنون به عنوان دروازه تعامل ایران با اروپا عمل‌کرده است، ‌ لذا باید روابط دو جانبه را بر اساس دیدگاهی پایدار و با اهدافی بلند مدت برای همکاری‌های مشترک در تمامی سطوح دنبال نمائیم.

روحانی با اشاره به تعامل اقتصادی طرفین و با توجه به تحولاتی که پس از دیدار و گفت‌وگو با نخست وزیر ایتالیا در نیویورک صورت پذیرفت، گفت: تامین نیازهای انرژی ایتالیا در حوزه‌های نفت و گاز همواره از اولویت‌های روابط دو کشور بوده و ما آمادگی داریم در حوزه‌های صنعت، انرژی، تجارت، محیط زیست، گردشگری و تبادلات علمی، فرهنگی روابطمان را ارتقاء بخشیم.

رئیس جمهور افزود: ایتالیا کشوری تاثیرگذار در اروپاست و تعاملات دو کشور می‌تواند پی‌ریزی بنای اعتماد متقابل با اروپا را به دنبال داشته باشد و همکاری ایران و ایتالیا در سازمان ملل متحد نمونه بارز این تعامل است.

وزیر امور خارجه ایتالیا: منافع ایتالیا اقتضا می‌کند، ‌ در پی ارتقاء و توسعه روابط خود با ایران باشد

در این دیدار خانم اِما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به دیدار نخست وزیر کشورش در نیویورک با دکتر روحانی، این دیدار را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و گفت: ایتالیا مایل است با اشتیاق فراوان تحولات مثبت روابط دو کشور را پیش برده و با طراحی طیف وسیعی از همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی‌، صنعتی، انرژی، گردشگری و همکاری‌های علمی و تحقیقاتی زمینه‌های ارتقا روابط را فراهم آورد.

وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به توافقات صورت گرفته بین دو کشور برای دیدارهای دوجانبه در زمینه بررسی همکاری‌ در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، صنعتی، گردشگری و میراثفرهنگی افزود: منافع ایتالیا اقتضا می‌کند، ‌ در پی ارتقاء و توسعه روابط خود با ایران باشد و به همین دلیل در تصویب قطعنامه‌ای که بر اساس پیشنهاد ایران در سازمان ملل مطرح شد، ترجیح داد در کنار ایران باشد.

اِما بونینو افزود: از این رو، ‌ ایتالیا امیدوار است علاوه بر ارتقاء‌ تعاملات ایران با اروپا، بتواند در خصوص پرونده‌های منطقه‌ای همکاری‌های مشترکی با ایران داشته باشد، ‌ چرا که برای حل بحران سوریه و مسائل منطقه‌ای قائل به راه‌حل‌های سیاسی بوده و اعتقاد دارد جمهوری اسلامی ایران در این خصوص نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

وزیر امور خارجه ایتالیا در پایان این دیدار تداوم و گسترش سفرهای دو جانبه و ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور را خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز