خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار با خانواده شهید مفتح:

پیروان شهید مفتح باید با قلم و فکر خود جامعه را در مسیر حق هدایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۱۷

اگر مردم پشتیبان دولت باشند و دولت را خادم خود بدانند، حتما از مشکلات عبور کرده و در این زمینه هم موفق خواهند شد.

رییس جمهور در شامگاه چهارشنبه و در سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در منزل این شهید والا مقام حضور یافت و با خانواده آنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در این دیدار شخصیت شهید دکتر مفتح را به لحاظ فرهنگی، حوزوی، دانشگاهی و همچنین از نگاه نهضت اسلامی و کار تشکیلاتی، شخصیتی ممتاز، والامقام و ارزشمند در حوزه و دانشگاه دانست که در راه نشر فرهنگ و تعالیم اسلامی در دانشگاه به شهادت رسید.

رئیس جمهور خطاب به خانواده شهید دکتر مفتح گفت: اکنون شهید مفتح از میان ما رفته است ولی شما به عنوان یادگاران آن شهید بزرگوار باید در مسیری که او برگزیده بود، گام برداشته و ادامه دهنده این راه باشید.

رییس جمهورافزود: امروز کسانی که با قلم و فکر خود جامعه را در مسیر حق هدایت می کنند پیرو راه شهید مفتح هستند و کار آنها کم از کار شهدا نیست و در واقع در همان مسیر شهادت حرکت می کنند.

روحانی با اشاره به نقش دکتر مفتح در حرکت و شکل گیری انقلاب اسلامی و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در میان فرهیختگان روحانیت، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح نقش بسیار بزرگی در نشر و افکار امام در دوران نهضت اسلامی داشتند و این شهیدان در واقع از بنیانگذاران روحانیت مبارز بودند.

رئیس جمهور افزود: نماز عید فطر دکتر مفتح در سال ۵۷ نه تنها خبرساز، بلکه به عنوان نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی شد و همین نماز عید فطر ایشان بود که هفده شهریور را خلق کرد و راه را برای پیروزی انقلاب اسلامی هموارتر کرد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه از آغاز انقلاب اسلامی جامعه ما نیازمند به شخصیت هایی بود که تحول فرهنگی برای هموار کردن مسیر انقلاب فراهم کنند، گفت: لازم بود از لحاظ فکری و فرهنگی نیز چهره هایی به میدان بیایند، از یک طرف امام رهبری و هدایت می کرد از طرف دیگر به چهره ها و شخصیت هایی از این دست نیاز داشت که بتوانند نسل فرهیخته جامعه را جذب کرده تا اسلام واقعی را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

روحانی با اشاره به اراده و ایستادگی ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس علیرغم همه حمایت ها و فشارهای قدرتهای بزرگ توانست پیروز شود و امروز هم تردید نداریم که ملت ما به یاری خداوند و با اتحاد، وحدت و همدلی در همه میدان ها پیروز خواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه هرجا ملت قوی و مستحکم در برابر دشمنان انقلاب و اسلام ایستاده، پیروز شده است، اظهار امیدواری کرد تلاش همه ما در مسیر رضایت خداوند باشد؛ چراکه این ملت بزرگ، فداکار، ایثارگر و با اخلاص ملتی هستند که نسبت به انقلاب، امام و رهبری وفادار بوده و خواهند بود.

رییس جمهور در ادامه به مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: اگر مردم پشتیبان دولت باشند و دولت را خادم خود بدانند، حتما از مشکلات عبور کرده و در این زمینه هم موفق خواهند شد.

در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، فرزندان شهید دکتر مفتح ضمن بیان خاطراتی از پدر شهید خود در خصوص سجایای اخلاقی و رشادت‌ها و مبارزات او در انقلاب اسلامی با رییس‌جمهور صحبت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز