خبرگزاری کار ایران

هیات وزیران تصویب کرد؛

سرمایه‌گذاران طرح‌های وزارت نیرو می‌توانند سوخت صرفه‌جویی شده را صادر نمایند

کد خبر : ۱۱۵۱۵۴

در جلسه امروز هیات وزیران که برای اجرایی کردن ماده(۲۶) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی صورت گرفت، نحوه محاسبه جریمه واحدهای صنعتی در صورت عدم رعایت معیار‌ها و استانداردهای مصرف انرژی تعیین گردید.

هیات وزیران صبح امروز(چهارشنبه) به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، رییس‌جمهور در ابتدای این جلسه ضمن تبریک عید سعید غدیر به مردم ایران، شیعیان جهان و عموم مسلمانان، این عید را عید ولایت و اتصال به نبوت و عید امامت دانست و گفت: از آموزه‌های بزرگ این واقعه مبارک، این نکته قرآنی است که با همه عظمتی که اسلام به عنوان دین هدایت و آزادی انسان‌ها و تعالی جامعه دارد، آثار و رسالت اجتماعی غدیر به اندازه‌ای اهمیت یافته که رسالت پیامبر(ص) بدون ابلاغ پیام غدیر مورد رضایت حق قرار نمی‌گیرد.

روحانی افزود: این نکته حائز اهمیت است که گاهی یک عمل مهم اجتماعی در سرنوشت ملت آنچنان تاثیرگذار است که با کار جامعه در زمانی طولانی قابل مقایسه نیست و اینگونه اعمال سرنوشت‌ساز که مستلزم عمل شجاعانه و شهامت فوق‌العاده است، نیازمند درک عمیق‌تر و جامع‌تر از اقدامات تاثیرگذار در سرنوشت جامعه است.

رییس‌جمهور، غدیر را واقعه وحدت‌آفرین در میان امت اسلامی که مورد اتفاق‌نظر همه محققین و اندیشمندان اسلامی است یاد کرد و اظهار امیدواری کرد که همه مسلمانان، پاسدار وحدت و همدلی باشند.

همچنین در این جلسه، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشی از عملکرد سازمان بویژه ثبت الکترونیکی اسناد و ارتقای درجه شفافیت در معاملات مربوط به املاک، تخصیص شناسه ملی و یکتا به همه اشخاص حقوقی و رشد سهم خدمات الکترونیک از کل سهم خدمات ثبتی به هیات وزیران ارایه داد.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی پس از بحثو بررسی، از تصویب اعضای دولت گذشت.

بر اساس مصوبه امروز هیات وزیران که با توجه به بند(۱۹) قانون بودجه کل کشور تصویب گردید، وزارت نیرو اجازه یافت برای اجرای طرح‌های افزایش بازدهی و راندمان نیروگاه‌ها، کاهش تلفات، بهینه‌سازی مصرف و صرفه جویی در مصرف سوخت مایع مانند نفت و گاز برای افزایش سهم صادرات سوخت، نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های یاد شده اقدام نماید تا در قبال سرمایه‌گذاری آنان، سوخت مایع صرفه‌جویی شده یا معادل آن را به صورت نفت خام به سرمایه‌گذاران تحویل دهد. در این راستا سرمایه‌گذاران خصوصی و غیردولتی می‌توانند با مشارکت در اجرای طرح‌های مورد نظر وزارت نیرو(شرکت توانیر)، سوخت مایع یا نفت خام تحویلی را با هماهنگی وزارت نفت صادر نمایند.

همچنین به موجب مصوبه امروز هیات وزیران که برای اجرایی کردن ماده(۲۶) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی صورت گرفت، نحوه محاسبه جریمه واحدهای صنعتی در صورت عدم رعایت معیار‌ها و استانداردهای مصرف انرژی تعیین گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز