خبرگزاری کار ایران

تأکید روحانی بر لزوم همکاری ایران و کوبا در سازمان‌های بین‌المللی

کد خبر : ۱۱۳۷۴۰

ما باید با وحدت و نزدیکی بیشتر، به قدرت‌های بزرگ بفهمانیم که دوران زورگویی به پایان رسیده و آنها را وادار کنیم که در روابط با سایر کشورها برابری و عدالت را مدنظر قرار دهند.

«ولادیمر اندرس گزاس کسادا» سفیر جدید کوبا در تهران صبح امروز(شنبه) با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در این دیدار با بیان اینکه " بین جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مسایل مهم بین‌المللی اشتراک نظر وجود دارد "، گفت: ایران روابط خوبی با کشورهای آمریکای لاتین بوی‍ژه کوبا دارد.

رییس‌جمهور افزود: روابط دو کشور در سطح سیاسی بالاست و باید تلاش کنیم که همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و فناوری را نیز توسعه دهیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در دوران مأموریت سفیر جدید کوبا، تهران - هاوانا شاهد رشد هرچه بیشتر روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها باشند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه " همواره قدرت‌های بزرگ بین کشورهای مستقل از جمله ایران و کوبا مشکلاتی را بوجود آوردند "، تاکید کرد: ما باید با وحدت و نزدیکی بیشتر، به قدرت‌های بزرگ بفهمانیم که دوران زورگویی به پایان رسیده و آنها را وادار کنیم که در روابط با سایر کشورها برابری و عدالت را مدنظر قرار دهند.

روحانی افزود: ایران و کوبا با همکاری‌های یکدیگر می‌توانند نقش مهمی در سازمان‌های بین‌المللی از جمله در جنبش عدم تعهد ایفا کنند.

رییس‌جمهور در پایان، از پیام تبریک رییس‌جمهور کوبا به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری در ایران و اعزام معاون رییس‌جمهور این کشور در مراسم تحلیف تشکر کرد.

همچنین، ولادیمر اندرس گزاس کسادا سفیر جدید کوبا در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط هاوانا - تهران، آمادگی کشور متبوعش برای توسعه هرچه بیشتر روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف را اعلام کرد.

وی روابط دو کشور را تاریخی با پیوندهای مستحکم دانست و گفت: مأموریتم در ایران این است که بیش از پیش روابط دوجانبه را گسترش دهم و تقویت کنم.

سفیر جدید کوبا همچنین با اشاره به مشترکات فراوان دو کشور در مسایل بین‌المللی از جمله در سازمان جنبش عدم تعهد، حمایت کشور متبوعش از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز