خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر ایتالیا:

ایتالیا از گفتگوی ۱ + ۵ با ایران حمایت می‌کند

کد خبر : ۱۰۸۱۹۵

تحریم‌ها اثری بر برنامه هسته‌ای ایران نداشته و فقط مردم را تحت فشار قرار داده است؛ ما این تحریم‌ها را غیرقانونی و غیرانسانی می‌دانیم.

نخست وزیر ایتالیا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مقر این سازمان با دکتر روحانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر روحانی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و پایدار ایران و ایتالیا بر گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی، دانشگاهی و گردشگری تأکید کرد.

رییس جمهور لزوم تسریع در بهبود روابط تهران – رم را مورد تأکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان علاقمند به تأمین پایدار انرژی برای ایتالیا است و بر این اساس می‌توان روابط دوجانبه را توسعه داد.

دکتر روحانی با اشاره به بحران سوریه و تأسف‌بار خواندن شرایط مردم این کشور از جنگ داخلی و اقدامات تروریست‌ها بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.

رییس جمهور با اشاره به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رفع نگرانی‌های منطقه‌ای برخی از کشورها را اعلام کرد و گفت: تحریم‌ها اثری بر برنامه هسته‌ای ایران نداشته و فقط مردم را تحت فشار قرار داده است؛ ما این تحریم‌ها را غیرقانونی و غیرانسانی می‌دانیم.

دکتر روحانی گفت: ایتالیا می‌تواند به عنوان عضو اتحادیه اروپا برای حل و فصل موضوع هسته‌ای همکاری کند.

نخست وزیر ایتالیا نیز در این دیدار با بیان اینکه ایتالیا خود را پل ارتباطی با ایران می‌داند، گفت: در سال ۲۰۱۶ ایتالیا رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا خواهد شد و در این دوره بر تقویت و گسترش هر چه بیشتر روابط دو جانبه با ایران خواهد کوشید.

وی با اشاره به اینکه ایتالیا از گفتگوی ۱ + ۵ با ایران حمایت می‌کند تا سوءتفاهم‌ها برطرف شود، گفت: اتحادیه اروپا به شما اعتماد دارد و ما می‌خواهیم شریک قابل اعتمادی برای شما باشیم.

وی با محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه گفت: ایتالیا تلاش خواهد کرد که کمک‌های انسان دوستانه به سوریه با همکاری سایر کشورها ادامه یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز