خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

۲۰ ماه حقوق عقب افتاده و ۸ ماه عدم پرداخت بیمه کارکنان شهرداری آبژدان اندیکا/ شهردار: نیروی مازاد و درآمدِ کم داریم

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۵۰۶

شهردار آبژدان اندیکا با بیان اینکه بیش از ۳۰ نیروی مازاد در مجموعه وجود دارد، گفت: حقوق ماهیانه کارکنان شهرداری حدود سه میلیارد ریال است، این در حالی است که ارزش افزوده‌ای که به شهرداری تعلق می‌گیرد بعضی ماه‌ها به ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، شهرام ورناصری در خصوص علت ۲۰ ماه عقب افتادگی حقوق حدود ۵۰ نفر از کارکنان شهرداری در گفتگو با ایلنا اظهار کرد: طبق قانون استانداری خوزستان، شهرداری آبژدان باید ۱۵ نیرو داشته باشد و همچنین نیروها باید از طریق آزمون و عبور از گزینش حراست وارد شهرداری شوند که متاسفانه فقط ۴ نفر از نیروها با آزمون ورودی جذب شده و باقی نیروها توسط اعضای شورای شهر و شهردار قبلی وارد مجموعه شده‌اند و شورای شهر فعلی و من نقشی در استخدام آن‌ها نداشتیم.

ورناصری گفت: شهرداری ۵۵ نیرو داشت که ۷ نفر از نیروها را تعدیل کردیم و با راهنمایی و کمک، جای دیگری مشغول شدند و تعدادشان به ۴۸ نفر رسید و بیش از ۳۰ نیروی مازاد دارد.

وی بیان کرد: بر اساس قانون جدید سرانه جمعیت ارزش افزوده به شهرداری تعلق می‌گیرد. با جمعیت یک هزار و ۷۰۰ نفری ارزش افزوده‌ای که قبلاً تعلق می‌گرفت بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بود و در حال حاضر تنها تا ۵۰۰ میلیون ریال ارزش افزوده به شهرداری می‌رسد.

وی در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: حقوق کارکنان در سال جاری در بعضی ماه‌ها به سه میلیارد ریال می‌رسد.

شهردار شهرستان آبژدان اندیکا تصریح کرد: کمک‌هایی به شهرداری می‌شود ولی در حدی نیست که بتوان حقوق کامل به نیروها پرداخت کرد. ماه‌هایی که کمک شد این کمک‌ها به‌صورت مساعده یا حقوق به کارگران پرداخت شد و هر ماهی که کمکی دریافت نمی‌شد حقوق انباشته می‌شدند تا به ۲۰ ماه حقوق معوقه رسید.

وی گفت: پیگیری‌ها برای حل مشکلات را از شهرستان اندیکا شروع و تا استانداری خوزستان و تهران نیز ادامه دادیم.

ورناصری ادامه داد: به‌محض شهردار شدنم این مجموعه دارای ۲۰ میلیارد ریال بدهی بود. با این حجم از معوقات حقوق این مشکلات قابل حل نیست و تنها راه آن تعدیل نیرو است که در شرایط کرونا ممکن نیست.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه گذشته حقوق کارکنان نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال بود که درآمد شهرداری تنها به ۷۰۰ میلیون ریال رسید.

شهردار آبژدان اندیکا بیان کرد: حدود ۸ ماه است که توانایی پرداخت بیمه کارکنان را نداریم.

وی در پایان تصریح کرد: هزینه ماهیانه شهرداری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است. حدود ۴۰ پیمانکار و بیش از ۳۰ فروشگاه از شهرداری طلب دارند و بدهی این مجموعه به حدود ۹۰ میلیارد ریال می‌رسد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز