خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

هیچ‌کدام از شهرستان‌های خوزستان وضعیت قرمز کرونایی ندارند/ اجرای محدودیت‌های جدید از اول آذر در شهرستان‌های اهواز و کارون

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۰۵۱

استاندار خوزستان با بیان اینکه محدودیت‌های جدید کرونایی از یکم آذرماه در شهرستان‌های کارون و اهواز اعمال می‌شود، گفت: با توجه تعریف جدید از شرایط کرونا هیچ‌کدام از شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا و پیک شدید بیماری که با سندروم سنتی تنفسی در پاییز هم‌زمان شده است، فشار را بر کادر درمان زیاد کرده و نیازمند ایجاد محدودیت‌های جدید است.

وی افزود: شرایط کرونایی خوزستان نسبت به استان‌های دیگر قابل قبول‌تر بوده و در یک هفته اخیر نیز این شرایط بهبود یافته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از شنبه یکم آذرماه محدودیت‌ها اعمال خواهد شد و فعلا در شهرستان‌های اهواز و کارون اعمال و جزئیات آن در جلسه فردا و پس فردا مشخص می‌شود، گفت: با تعریف جدید از کرونا شهرستان قرمز در استان نداریم و در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

شریعتی در خصوص کارخانه بوژنه بیان کرد: این مجموعه توسط مجموعه دیگری خریداری شده و صاحب آن قصد فروشش را داشته، این به معنی فرار سرمایه از استان نیست؛ برای مثال شرکت توسعه نیشکر شرکت تولید کننده ام.دی.اف اصفهانی را خریداری و در حال راه‌اندازی آن است؛ چراکه زمینه افزایش تولید آن در خوزستان بیشتر است.

استاندار خوزستان با اشاره به حل مشکل آب و فاضلاب کوچه مش فاطمه حصیرآباد اهواز که مانع بهسازی منازل شده بود، ادامه داد: در رابطه با بودجه آب و فاضلاب اهواز و کارون نیز ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده که ۲۷۰ میلیارد تومان به این منظور برای شرکت آبفا خوزستان واریز شده است. ۵۰ میلیون یورو سال آینده، ۲۵ میلیون یورو سهم قرارگاه خاتم الانبیا و ۴۰ میلیون یورو نیز فاینانس یک شرکت چینی است که در مجموع اعتبار این طرح را به ۱۶۵ میلیون یورو می‌رساند.

وی با اشاره به منازل در خطر منبع آب اهواز و احتمال ریزش بیشتر کوه با توجه به بارش‌های پاییز و زمستان در این منطقه، گفت: یک میلیارد تومان به‌صورت موقت برای تعمیرات خانه‌های این منطقه اختصاص یافته و زمینی در سپیدار اهواز برای ساخت یک هزار و ۶۰۰ خانه و انتقال آن‌ها به این منطقه تدار‌ک دیده شده است.

شریعتی همچنین افزود: اعتبار سه هزار تبلت برای دانش آموزان محروم استان تامین شده و پول در اختیار سازمان نوسازی مدارس است که یک هزار تبلت تحویل داده شده ۲ هزار تبلت دیگر به‌محض مونتاژ شدن تحویل داده می‌شود. در یک طرح ملی نیز ۳۰ هزار تبلت تدارک دیده شده که خوزستان نیز از آن سهم دارد.

استاندار خوزستان در ادامه عنوان کرد: ۲ هزار تبلت توسط پتروشیمی‌های بندر امام و بندر ماهشهر خریداری شده و تا هفته آیند تحویل داده می‌شود و یک هزار تبلت را نیز پتروشیمی لاله تقبل کرده است.

وی در خصوص خبر خودکشی دانش آموزان به خاطر تبلت در رامهرمز، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۶ مورد خودکشی داشتیم که تنها ۲ مورد آن منجر به مرگ شد که دلایلی دیگری داشته و مابقی کذب است.

شریعتی همچنین از احداث یک بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی در منطقه مهدیس اهواز خبر داد.

استاندار خوزستان در رابطه با بارندگی‌های فصل پاییز و احتمال سیل، گفت: ظرفیت سدهای خوزستان نزدیک به ۸ میلیارد مترمکعب است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارهای اختصاص‌یافته سیل بندها تا حدودی کامل شده و در ساخت آن‌ها بیش از حد توان ظاهر شده‌ایم.

شریعتی در خصوص طرح آجر به آجر مدارس خوزستان، بیان کرد: خوزستان در طرح آجر به آجر و خیرین مدرسه‌ساز رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره انجام فاز سوم آب‌رسانی به غیزانیه، گفت: از ۸۳ روستا حدود ۷۸ روستا آب‌رسانی شده و مابقی نیز به خاطر نبود شبکه توزیع آب که در دستور کار است آب‌رسانی نشده‌اند.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز