خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دیدار ایران و بوسنی، اوج رقابت فیزیکی و تاکتیکی دو تیم بود/ به صعود تیم ملی امیدوار شدیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۹۱۷

سرمربی خوزستانی تیم فوتبال زسکای تاجیکستان، رقابت فیزیکی و تاکتیکی را نقطه بارز دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و بوسنی دانست و گفت: با این نمایش دلچسب به صعود تیم ملی به جام جهانی امیدوار شدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امین سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا در تحلیل دیدار تدارکاتی شب گذشته دو تیم ملی ایران و بوسنی، بیان داشت: در این بازی شاهد رقابت فیزیکی و تاکتیکی دو تیم بودیم که در نهایت با برتری شاگردان اسکوچیچ همراه بود.

وی افزود: تیم ایران با نظر سرمربی خود در این بازی با سیستم ۳-۴-۳ آغاز کرد که با توجه به نا آشنا بودن بازیکن‌ها با این سیستم و همچنین شرایط نامطلوب جوی و زمین بازی، در بیست دقیقه اول شاهد ناهماهنگی و پاس‌های اشتباه بازیکن‌های ایران بودیم اما به‌مرور ملی پوشان با شرایط و سیستم خو گرفتند و شاهد بازی بهتری از تیم ایران بودیم، تیم بوسنی بازی مالکانه بیشتری از خود به نمایش گذاشت اما بازیکنان ایران با پرس شدید منطقه‌ای در کناره‌ها اقدام به بازپس‌گیری توپ کرده و در اسرع وقت توپ را به خط حمله متشکل از امیری، قلی زاده و کاوه رضایی می‌رساندند که در چند نوبت موقعیت‌های خطرناکی بر روی دروازه بوسنی ایجاد کردند.

سبحانی ادامه داد: در هنگام دفاع کردن، با اضافه شدن مدافعان کناری صادق محرمی و میلاد محمدی و همچنین قلی زاده و امیری سیستم تیم به ۵_۴_۱  تبدیل می‌شد و تراکم بالایی در یک‌سوم دفاعی ایجاد می‌کردند که کار نفوذ و گلزنی را برای تیم بوسنی بسیار سخت کرده بود. در ابتدای نیمه دوم، پرس شدید خط حمله ایران که مدام از نیمه اول در حال انجام بود باعث بازپس‌گیری توپ و انجام حمله سریع توسط امیری شد که با دیدی عالی، کاوه رضایی را در محوطه جریمه پیدا کرد و کاوه نیز با تیزهوشی هرچه تمام و با پای غیرتخصصی، گل اول ایران را به ثمر رساند.

مربی لژیونر خوزستانی بیان کرد: در ادامه، تیم بوسنی جریان و مالکیت توپ‌بازی را برای جبران گل خورده در دست گرفت اما تراکم بالای تیم ایران و دریافت‌های مطمئن امیر عابدزاده درون دروازه باعث ناکامی تیم بوسنی در جبران گل شد. در ادامه بازی با انجام تعویض و آمدن عزت الهی، علی کریمی و نورافکن در میانه میدان سیستم ایران به ۳_۵_۲ تغییر کرد که سعی در ایجاد تراکم بیشتر در مرکز میدان و بستن فضاهای نفوذ تیم بوسنی داشتند که با بازی خوب عزت الهی و کریمی موفق به انجام این مهم شدند و با دیدی عالی توپ را به مهدی قائدی جوان و با انگیزه رساندند تا با تیزهوشی هر چه تمام گل دوم و تیر خلاص ایران بر پیکره تیم بوسنی را بزند و بازی را با نتیجه بسیار خوب و روحیه‌بخش ۲_۰‌ به پایان  برسد.

سبحانی در پایان گفت: عملکرد ملی پوشان و سرمربی تیم در این دو بازی دوستانه نوید بازی‌های هیجان‌انگیز و پرقدرت در انتخابی جام جهانی و صعود از مرحله را به فوتبال دوستان می‌دهد که با صمیم قلب آرزوی موفقیت این تیم دوست‌داشتنی را دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز