خبرگزاری کار ایران

به میزبانی خانه کارگر خوزستان؛

نشست هم اندیشی در جهت گفتگوی شرکای اجتماعی و اصل سه جانبه گرایی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۴۴۴

نشست هم‌ اندیشی کانون های کارفرمایی، شوراهای اسلامی کار، بازنشستگان، اتحادیه امکان، اتاق تعاون و اتحادیه بانوان استان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به منظور گفتگوی شرکای اجتماعی و اصل سه جانبه گرایی به میزبانی خانه کارگر خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با دعوت و میزبانی خانه کارگر خوزستان در غالب صبحانه کاری، نشست هم اندیشی خانه کارگر، کانون کارفرمایی، کانون شوراهای اسلامی کار، کانون بازنشستگان، اتحادیه امکان، اتاق تعاون، اتحادیه بانوان با مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتمایی خوزستان در جهت گفتگوی شرکای اجتماعی و اصل سه جانبه گرایی صبح امروز ۱۹ آبان ماه برگزار شد.

قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر‌ خوزستان در ابتدا ضمن خیر مقدم به مهمانان گرامی موضوع نشست هم اندیشی  را تشریح و اظهار کرد: طی پیشنهادی تشکیل کمیته بحران صنایع را با توجه به وضعیت نابسامان کارگری استان را به استاندار خوزستان درخواست کردیم تا قبل از بحران صنایع، وقوع تجمعات و اعتراضات و چالش های کارگری مشکلات آن ها در این کمیته که متشکل از اداره کل تعاون، سازمان تامین اجتماعی، شرکای اجتماعی کارگر و کارفرما در حوزه های مختلف است مورد بررسی قرار بگیرد.

وی بر تثبیت شورای گفتگو کارگر، کارفرما و دولت در قالب اصل سه جانبه گرایی تاکید کرد و گفت: با تثبیت این شورا باید نسبت به ایجاد آیین نامه آن اقدام‌ کرده و با طرح مسائل برای اجرا در غالب شورای گفتگو به استاندار خوزستان اعلام گردد.

از بین رفتن صنایع حاصل تصمیم گیری های اشتباه است

درویشی از بین رفتن صنایع و رسیدن آن ها به مرز نابودی را حاصل بعضی از تصمیم گیری ها و سیاست های اشتباه دانست.

وی با اشاره به بزرگی جامعه کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی اضافه کرد: حوزه تعاونی های مصرف نیز با حدود ۹۰ تعاونی در استان ۴۲ هزار عضو دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان در پایان بر ادامه این‌ جلسات، گفتگو ها و ایجاد دبیرخانه تاکید کرد و ادامه داد: این‌ جلسات باید با هدف پیگیری و رفع مشکلات و مسائل مختلف صنعت و جامعه کارگری ادامه پیدا کند.

ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این جلسه گفت: در خوزستان یک میلیون کارگر، ۲۱۰ هزار بازنشسته و بالغ بر سه میلیون عضو در اتاق تعاون که یک میلیون نفر آن را بانوان تشکیل می دهند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمتر وزارت خانه ای همراه شرکای اجتماعی خود چنین‌ جامعه بزرگی را در بر می‌گیرد، افزود: ارتباط دوسویه قوی بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با شرکای اجتماعی وجود دارد و موفقیت های پی در پی حاصل شده طی یکسال اخیر مرهون بخشی از این ارتباط خوب با شرکای اجتماعی وزارت متبوع است.

کسب رتبه اول در جشنواره شهید رجایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآور شد: در مهرماه سال ۹۸ این اداره رتبه ۲۹‌ کشوری را دارا بود که در انتهای همان سال رتبه سوم را به خود اختصاص داد و در بعضی از حوزه ها رتبه یک کشوری نیز حاصل شد و بالغ بر ۱۶ بار مورد تقدیر قرار گرفت، همچنین رتبه نخست در جشنواره شهید رجایی بعد از سالهای متمادی قابل توجه است.

وی ادامه داد: این موفقیت ها در گرو همکاری اداره کار با همکاران و حوزه های مختلف به خصوص شرکای اجتماعی است.

غمگین گفت: به جهت اینکه ممکن است در بعضی تعاملات ابهاماتی وجود بیاید که البته طبیعی است، باید با تشکیل این جلسات نسبت به رفع آن ها اقدام کنیم.

وی به شرایط سخت کشور و تحریم‌ ها اشاره و بیان کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی با مشکلاتی مواجه است و باید با همکاری دستگاه ها در استان این مشکلات را تا حدودی کنترل کرد.

غمگین گفت: لازم است هر ماه یکبار با نشست در کنار هم به طرح موضوعات مرتبط و تسهیل مسیر فرآوری خود تلاش کرده و ضمن حفظ این روابط بسیار سازنده نسبت به شناسایی مشکلات احتمالی و رفع آنها اقدام کنیم.

عبدالحمید عبائی حسنی رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان خوزستان در ادامه این جلسه گفت: ایجاد ارتباط نزدیک فعالان تشکُل های کارگری و کارفرمایی زمینه تحقق اصل سه جانبه گرایی را فراهم می کند و سبب ارائه راهکار های مناسب از جانب متولیان امر و خدمات رسانی به کارگران، مستمری بگیران و کارفرمایان می شود.

عبائی حسنی تشریح کرد: خواسته تشکُل های کارگری در اجرای اصل سه جانبه گرایی می تواند گامی موثر در صیانت و حفظ منابع سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات به جامعه هدف باشد.

محمد هادی قنوات رئیس کانون کارفرمایان خوزستان نیز در این جلسه بیان داشت: ارتباط نزیک بین کارفرما، کارگر و بازنشستگان با اداره کار تبدیل به یک فرصت خوب برای رفع مشکلات کارگری، کارفرمایی و بخش خصوصی شده است.

حمید باوی بحره رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان اهواز در ادامه این جلسه به بیان مشکلات اشاره کرد و افزود: در جلسات هر صنف و حوزه ای مشکلات را بیان کند و با اولویت و جمع بندی این مشکلات با دعوت از نمایندگان مجلس و استاندار نسبت به رفع آن ها اقدام‌ کنیم.

هوشنگ‌ درویشی رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خوزستان نیز در این‌ جلسه تصریح کرد: بررسی پرونده های مشاغل سخت و زیان آور بین ۶ تا ۸ ماه زمان می برد که افراد را تحت فشار قرار می دهد و نیازمند تسریع و تسهیل در بررسی و حل مشکلات آن ها است.

وی در پایان افزود: آزادگان و جانبازانی که با طرح بازنشستگی ایثارگری بازنشسته شدند در طرح همسان سازی مشمول افزایش حقوق نشدند.

در پایان مقرر گردید با تاکید مدیر کل تعاون کار  جلسات هر ماه یک بار ادامه پیدا کند و با اضافه شدن تشکل های دیگر وسازمان تامین اجتماعی و با دستور کار ماهیانه و خروجی مثبت این روند ادامه یابد.

نشست هم اندیشی در جهت گفتگوی شرکای اجتماعی و اصل سه جانبه گرایی برگزار شد

نشست هم اندیشی در جهت گفتگوی شرکای اجتماعی و اصل سه جانبه گرایی برگزار شد

نشست هم اندیشی در جهت گفتگوی شرکای اجتماعی و اصل سه جانبه گرایی برگزار شد

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز