خبرگزاری کار ایران

در نشست مدیریت بحران خوزستان مطرح شد:

شریعتی: طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز برای حل ریشه‌ای آب‌گرفتگی سنگین و زمان‌بر است/ انجام ۵۲ پروژه در نقاط بحرانی برای مقابله با آب‌گرفتگی

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۱۹۶

استاندار خوزستان گفت: حل ریشه‌ای آب‌گرفتگی پس از اجرای طرح کامل جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب انجام خواهد شد که یک کار سنگین و بلندمدتی است که شهرداری و دستگاه‌های مختلف باید برای آن برنامه‌ریزی کند و برنامه‌ریزی‌هایی دارند، اما با انجام پروژه‌هایی در ۵۲ نقطه بحرانی شهر اهواز شرایط باثبات‌تر و بهتری خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان روز دوشنبه ۱۹ آبان ماه به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست توضیح داد: امروز دستگاه‌های اجرایی برای آمادگی‌های لازم برای بارش‌های احتمالی به نشست مدیریت بحران دعوت شدند. اگرچه پیش‌بینی می‌شود که بارش‌های امسال یک مقدار دیرتر شروع می‌شود و عنوان می‌شود که آذر و دی احتمالاً بارش‌ها کمتر از نرمال است، اما بهمن بهتر از نرمال خواهد بود.

وی افزود: با این وجود ما تمهیدات لازم را باید بیندیشیم و از قبل پروژه‌های کوتاه مدت در اهواز و سایر شهرستان‌ها همچون بندر امام، بندر ماهشهر، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر برای مقابله با این مسئله اجرا کردیم.

شریعتی گفت: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته است آمادگی مقابله با این مسئله بیشتر شده است این جلسه برای اینکه دستگاه‌ها موظف و مکلف به انجام این اقدامات شوند برگزار شد.

استاندار خوزستان گفت: انشاالله که آنچه بر عهده دستگاه‌ها گذاشته می‌شود انجام خواهند داد و آمادگی بیشتری ایجاد خواهد شد تا به حول و قوه الهی بارش رحمت الهی خوبی در استان داشته باشیم و هم دغدغه و نگرانی کمتری برای مردم استان به‌ویژه در اهواز و کارون داشته باشیم.

شریعتی ادامه داد: خوشبختانه کارها و پروژه‌های در دست اقدام تا پایان آبان ماه توجه به گزارش‌های دستگاه‌ها به اتمام می‌رسد؛ با وجود همه مشکلات مالی که دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و آبفا داشتند، اما این را در اولویت کاری خود قرار دارند و انجام دادند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امیدواریم مسئله خاصی نداشته باشیم، البته تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها برای استقرار سریع ماشین‌آلات در مواقع بحران انجام شده است که با مشکلی مواجه نشویم.

وی گفت: اداره کل مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری مرتب در حال پیگیری و رصد هستند و کارهایی بر عهده آن‌ها گذاشته شد که پیگیری لازم را داشته باشند.

شریعتی خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایط استان نسبت به سال‌های گذشته شرایط پایدارتری برای مقابله با چنین بحران‌هایی باشد؛ اگرچه حل ریشه‌ای این مسئله پس از اجرای طرح کامل جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب انجام خواهد شد که یک کار سنگین و بلندمدتی است که شهرداری و دستگاه‌های مختلف باید برای آن برنامه‌ریزی کند و برنامه‌ریزی‌هایی دارند، اما با انجام پروژه‌هایی در ۵۲ نقطه بحرانی شهر اهواز شرایط باثبات‌تر و بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز