خبرگزاری کار ایران

همزمان با میلاد پیامبر رحمت (ص)؛

کلنگ کارخانه گندله سازی فولاد شادگان به زمین زده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۲۹۳

نماینده مردم شادگان از کلنگ زنی کارخانه گندله سازی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری‌نژاد اظهار داشت: به همت بخش خصوصی، کارخانه گندله سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن، در روز میلاد پیامبر رحمت، کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: مدت زمان پیش بینی شده برای احداث این پروژه عظیم ۳۶ الی ۴۰ ماه در نظر گرفته شده است.

ناصری نژاد این طرح را موجب رشد و شکوفایی منطقه دانست و گفت: سرمایه گذاری طرح از طریق فاینانس خارجی به ارزش بالغ بر ۲۴۰ میلیون یورو خواهد بود و موجبات اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشور در تامین خوراک کارخانه های فولاد سازی، ادامه داد: تامین سنگ آهن و گندله سازی از مهمترین مشکلات صنعت فولاداست، اما در این طرح ویژه، سنگ آهن از خارج کشور وارد و در این کارخانه به گندله تبدیل خواهد شد، بدین ترتیب شادگان به قطب فولاد خوزستان تبدیل خواهد

نماینده مردم شادگان با اشاره به مشکلات بروکراسی اداری و صدور مجوزات برای این طرح، گفت: مطالعات و پیشنهاد این طرح از سال ۹۵ آغاز شد و متاسفانه برای اخذ مجوزات لازم علی الخصوص مجوزات زیست محیطی و اختصاص زمین، ۴ سال پیگیری و تلاش صورت گرفت که باید بخاطر این تلاش از سرمایه‌گذاران و مسئولان پروژه قدردانی شود.

وی افزود: عدم ثبات در مدیریت، بی توجهی به بخش خصوصی، عدم هماهنگی در ادارات و سختگیری‌های بی‌دلیل مانع از گسترش فعالیت بخش خصوصی شده است و اگر شرایط هموار می بود، الان باید برای افتتاح این طرح بزرگ اقدام می‌کردیم، نه کلنگ زنی.

گفتنی است، طرح گندله سازی شادگان توسط شرکت فولاد اخگر ساینا ساویس سرمایه گذاری شده و روز سه‌شنبه ۱۳ آبان، مصادف با میلاد پیامبر اکرم کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز