خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته پدافند غیرعامل برگزار شد؛

مانور آمادگی دستگاه‌های مختلف امدادی و خدماتی در رامشیر

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۷۷۷

به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل، دستگاه‌های مختلف امدادی، خدماتی و درمانی شهرستان رامشیر، میزان آمادگی و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامشیر، همزمان با هفته پدافند غیرعامل، مانور آمادگی دستگاه‌های مختلف امدادی، خدماتی و درمانی در شهرستان امروز یکشنبه ۱۱ آبان ماه، با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان، مدیران اجرایی، نیروهای انتظامی و نظامی، در  دبیرستان پسرانه هیئت‌امنای فرهنگیان برگزار شد.

در این مانور، دستگاه‌های امدادی اعم از آتش‌نشانی، هلال‌احمر و اورژانس، باحضور در محل آموزشگاه، دستورالعمل های اجرایی در مواقع بروز بحران را به‌صورت عملی تمرین کردند.

نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس، هلال‌احمر، نیروی‌های نظامی، با حضور در این مانور ضمن اطفاء حریق، امدادرسانی به مصدومان، نصب چادر و دیگر فعالیت‌های خدماتی و امدادی، سرعت عمل و امکانات خود را در مواجهه با حوادث غیرطبیعی و زلزله، به نمایش گذاشتند.

سرپرست فرمانداری رامشیر در حاشیه این مانور، گفت: برای کاهش آسیب و خسارت از حوادث، باید ضمن افزایش آگاهی، ارتقای توانمندی و تقویت زیرساخت‌ها؛ برای مقابله با حوادث، آمادگی لازم را داشته باشیم.

سالم عبادی با تأکید بر ترویج نگرش پدافند غیرعامل در جامعه عنوان کرد: اگر تفکر پدافند غیرعامل در مدارس و بین دانش آموزان ترویج پیدا کند، جامعه نیز می‌تواند در مواجهه با بسیاری از تهدیدات، خود مراقبتی لازم را داشته باشد و با تلفات کمتری روبه‌رو شود.

وی در پایان با اشاره به هدف از برگزاری این‌گونه مانورها توضیح داد: ما می‌خواهیم با برگزاری این دست از عملیات‌های فرضی، خسارات را به حداقل ممکن برسانیم و با بالا بردن میزان همکاری ارگان‌های مختلف پدافند غیرعامل شهرستان، نقاط ضعف و توان عملیاتی دستگاه‌های مرتبط را شناسایی کنیم.

گفتنی است؛ پیش از برگزاری این مانور، کلاس آموزشی پدافند غیرعامل مدیران اداره برگزار و آموزش‌های لازم توسط دکتر غلامرضا طاهری ارائه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز