خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۱۱.۷۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۴۲ دانلود ویدیو

استاندار خوزستان تأکید کرد:

لزوم اقدامات اساسی و زیرساختی برای رفع آب‌گرفتگی سطحی اهواز و کارون

کد خبر : ۹۸۹۶۵۹

استاندار خوزستان بر تکمیل شدن پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در اهواز و شهرستان کارون تأکید کرد و گفت: این کارها حکم مُسَکن را دارد و نیازمند اقدامات اساسی و زیرساختی جهت رفع مشکل آب‌گرفتگی های سطحی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز یکشنبه ۱۱ آبان ماه، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: در این جلسه مباحث مختلف مانند ارائه گزارش‌ها در رابطه با مباحث مطالعاتی خوزستان پیرامون بحران‌های پیش رو، شرایطی که ممکن است استان با آن‌ها روبرو شود مورد بررسی قرار گرفت و به دانشگاه شهید چمران اهواز واگذار شد.

استاندار خوزستان بابیان اینکه موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز مورد بررسی قرار گرفت، گفت: اقدامات لازم در نقاط بحرانی که توسط شهرداری اهواز، کارون و شرکت آبفا انجام شد به دلیل تغییرات بسیار در حوزه های مختلف نیازمند بروز رسانی است.

شریعتی اضافه کرد: پیرو این مورد الزام شد تا شهرداری طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی را تا پایان سال بروز رسانی کند تا با ارائه آن در سال آینده بتوان تصمیماتی اتخاذ کرد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: اجرای استاندارد طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز، به دلیل نیازمندی بودجه‌ای در حدود ۹۰ هزار میلیارد ریال، با در نظر گرفتن نرخ روز، خارج از عهده شهرداری است.

او می‌گوید: این طرح به‌عنوان یکی از مشکلات اساسی اهواز و استان شناخته شود می‌توان همچون مبحث فاینانس تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز، هزینه‌های موردنیاز برای انجام و اجرای طرح را به صورت کشوری تأمین کرد.

وی عنوان کرد: با انجام این کار می‌توان شاهد کاهش تماس‌های مردمی در رابطه با مشکل آب‌های سطحی و رسیدن به وضعیت استاندارد کشوری و حتی تجربه شرایطی بهتر از وضعیت سایر استان‌های کشور بود.

وی با اشاره به اقدامات اساسی و مطالعه شده صورت گرفته در نقاط مختلف اهواز و شهرستان کارون از سوی شرکت آب و فاضلاب و یا مشارکت این شرکت با شهرداری در رابطه با مشکل آب‌های سطحی گفت: به دلیل بروز رسانی و انجام اقدامات اساسی و لایروبی های گسترده در مناطقی همچون شهرک دانشگاه، پیچوار، شهرک امام رضا، گاومیش آباد و درویشیه در شهرستان کارون، بی‌شک اگر بارش باران همچون سال گذشته باشد، شاهد آب‌گرفتگی همانند سال گذشته نخواهیم بود.

وی در پایان ضمن تأکید بر تکمیل این پروژه‌ها تا قبل از آغاز بارندگی های فصل پاییز، خاطرنشان کرد: این اقدامات و کار هایی که در نقاط مختلف اهواز و شهرستان کارون انجام شده، صرفاً حکم مُسَکن را خواهند داشت و مناطق یاد شده نیازمند اقدامات اساسی و زیرساختی جهت رفع کامل مشکل آب‌گرفتگی سطحی خواهند بود.

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز