خبرگزاری کار ایران

برای چندمین بار صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی مقابل اداره کل آموزش و پرورش و استانداری خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۷۹۷

تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی صبح امروز مقابل اداره کل آموزش و پرورش و استانداری خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، تجمعات هرچند هفته یک‌بار مربیان پیش‌دبستانی در مقابل اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان خوزستان و متعاقب آن، تحصن‌های هرروزه ی این مربیان در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های مختلف استان به چالش جدیدی برای دولت و آموزش و پرورش تبدیل شده است.

چالشی که اگر درست مدیریت نشود می‌تواند به‌صورت مستقیم به نابودی خانواده‌های بسیاری که هنوز امیدوارند به بدنه‌ی آموزش و پرورش تزریق شوند بینجامد.

این در حالی است که سخنان محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره‌ی تعیین وضعیت معلمین غیر رسمی که بعد از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند و هم چنان در بی بلاتکلیفی سیر می‌کنند مانند آب سردی بر پیکر آن‌ها فرود آمد و با واکنش‌های بسیاری مواجه گردید.

حاجی میرزایی در گفتگوی تلویزیونی خود اظهار داشته بود که: معلمان غیررسمی بعد از سال ۹۲ استخدام نمی‌شوند.

حاجی میرزایی افزوده بود: قانون درباره افرادی که بعد از سال ۹۲ به اشکال مختلف با آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند تعهد ایجاد نکرده است و توصیه بنده به افرادی که در این سال‌ها با آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند این است که در آزمون‌های مربوطه شرکت کنند یعنی اگر لیسانس دارند در آزمون ماده ۲۸ و اگر دیپلم هستند از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

گفته‌های حاجی میرزایی باعث ایجاد یاس و ناامیدی در این مربیان پیش‌دبستانی شد.

در تازه‌ترین اعتراض این مربیان پیش‌دبستانی به شرایط موجود و عدم رسیدگی درست به وضعیت آن‌ها صبح امروز دوشنبه (۵ آبان ماه) تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی شهرستان ایذه برای‌‌ پیگیری مطالبات خود که مهم‌ترین آن‌ تبدیل وضعیت و حق‌التدریس شدن آن‌هاست، در مقابل ساختمان اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان و همچنین استانداری خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

این مربیان می‌گویند: پرداخت حق بیمه و افزایش آن در کنار بی تکلیفی محض، اساس خانواده‌های آن‌ها را نشانه گرفته است.

یکی از این معلمین به خبرنگار ایلنا، گفت: دیگر خسته شده‌ایم. چرا هیچ‌کس صدای ما را نمی‌شنود؟

یکی دیگر از این مربیان می‌گوید: هیچ‌کس حاضر نیست یک جواب درست به ما بدهد. اگر در این رفت‌وآمدهای اعتراضی در جاده‌های خطرناک ایذه به اهواز کشته شویم تکلیف خانواده‌های ما چه می‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز