خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

تقسیم مجموع جمعیت مبتلایان، مسجدسلیمان را از زمره شهرهای آلوده خارج می‌کند/ شرایط بحرانی شهرستان به دلیل پذیرش مبتلایان شهرهای همجوار

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۱۹۸

استاندار خوزستان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن اشاره به افزایش قدرت سرایت کرونا، با ورود گونه جهش یافته اروپایی، از وضعیت این روزهای شهرستان مسجدسلیمان گفت: شرایط بحرانی مسجدسلیمان به دلیل پذیرش مبتلایان شهرهای همجوار است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا،  امروز شنبه ۳ آبان ماه، به ریاست استاندار خوزستان، در محل استانداری برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در این نشست اظهار کرد: ستاد ملی در رابطه با ۴۶ شهرستان پرخطر تصمیم‌گیری می‌کند که از دوشنبه ابلاغ خواهد شد و آنچه تصمیم‌گیری شود ما اعمال می‌کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به شرایط مسجدسلیمان گفت: مسئولان بهداشت و درمان مسجدسلیمان، به من اعلام کردند که تعداد بیماران ما شامل لالی و اندیکا هست، اما تعداد مبتلایان بر جمعیت مسجدسلیمان تقسیم می‌شود. در صورتی که بر مجموع جمعیت این ۳ شهرستان تقسیم شود مسجدسلیمان از زمره شهرهای آلوده خارج می‌شود که قرار شد دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را بررسی کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: در عین حال پروتکل‌های شهرهای پرخطر را برای شهرستان مسجدسلیمان اعمال می‌کنیم تا دانشگاه علوم پزشکی بررسی خود را انجام دهد.

او می‌گوید: در خصوص سایر موارد تصمیم‌گیری شده است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، فرمانداران به‌صورت ویژه‌تر مراقبت نمایند و تیم‌های بازرسی تشکیل دهند و نظارت جدی داشته باشند. و همچنین بسیج نیروهای جوان هم نیز، برای انجام امور موردنیاز در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مقرر شده است که از تشییع جنازه‌ها و مراسم‌های عروسی با جدیت جلوگیری شود و زیارت اهل قبور تا جایی که امکان دارد بسته باشد و مراسم‌های تشییع و خاکسپاری خیلی محدود برگزار شود که بررسی  و کنترل این امر بر عهده فرمانداران، نیروی انتظامی و دادستان‌ها خواهد بود و هر کس غیر از این عمل کند تخلف کرده است.

وی بیان کرد: باید ضوابط و مقررات را برای این بیماری اپیدمی با جدیت دنبال کنیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، صرفاً با سفارش و توصیه امکان‌پذیر نیست و باید محکم مطابق مقررات عمل کنیم تا این ویروس کنترل و مدیریت شود تا شرایط برای پیشبرد امور در آینده فراهم کنیم.

وی تذکر داد: این ویروس قدرت انتقال بیشتری پیدا کرده است و نوع جهش یافته اروپایی آن وارد شده که مراقبت بیشتری را می‌طلبد.

وی در پایان گفت: تاکید شده است که تصمیمات خلق‌الساعه گرفته نشود و دانشگاه با انجام کارهای کارشناسی شده، در این مسیر حضور داشته باشد تا ما در کمیسیون اجتماعی امنیتی و ستاد استانی تصمیم‌گیری کنیم. شهرستان‌های ایذه و آبادان هم تجربه‌های موفقی داشتند و بنا شد سایر شهرستان‌ها نیز این مهم را بررسی، و در صورت امکان این تجربیات را اعمال کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز