خبرگزاری کار ایران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان تشریح کرد:

مسجدسلیمان در لیست ۴۳ شهر فوق پرخطر کرونایی کشور/ برگزاری مراسم های عزا عامل شیوع کرونا در این شهرستان

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۷۴۶

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان، در جلسه قرارگاه کنترل بیماری کرونا، ضمن گلایه از همشهریان خود، به تشریح وضعیت شهرستان مسجدسلیمان و بیمارستان‌های آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، شایسته شمی پور امروز جمعه دوم آبان ماه، در جلسه قرارگاه کنترل بیماری کرونا، در فرمانداری مسجدسلیمان، اظهار کرد: با توجه به اعلام وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مسجدسلیمان در لیست ۴۳ شهر فوق پرخطر (فوق قرمز) کرونایی در کشور، قرار گرفته و ضروری است شهروندان برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه‌های خود بمانند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان، بابیان اینکه الگوی انتقال کرونا خانوادگی شده است، افزود: یکی از دلایل اصلی افزایش شیوع بیماری کرونا در مسجدسلیمان، برگزاری مراسم‌های عزا و حضور در قبرستان‌ها است.

شمسی‌پور گفت: مردم‌ متوجه وخامت اوضاع نشده‌اند به‌طوری که شاهد آن هستیم جوانان نیز در وضعیت حاد این بیماری قرار می‌گیرند.

او در ادامه افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مسجدسلیمان که در این روزها معتدل شده و با توجه با تعطیلی مدارس احتمال مسافرت به این شهرستان بالاست که باید در این مورد راه چاره‌ای اندیشید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان،با اشاره به ضدعفونی شدن ادارات و بانک‌ها به‌صورت روزانه، اضافه کرد: مدیران بخش‌های مربوطه باید از حضور ارباب‌رجوع بدون ماسک در اداره و بانک جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۶ بیمار از سه شهرستان مسجدسلیمان، اندیکا و لالی در بیمارستان ۲۲ بهمن بستری هستند و کادر درمان این شهرستان را خسته کرده است.

وی به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مغازه‌ها تأکید کرد و گفت: در این راستا با همکاری اداره صمت، اتاق بازرگانی، اماکن، نیروی انتظامی با محوریت بازرسی فرمانداری تشکیل و به‌صورت مرتب از مغازه‌ها بازدید می‌شود و چنانچه واحدی پروتکل‌ها را رعایت نکند پلمپ خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چراکه ممکن است ابتلا به کرونا و آنفولانزا با توجه به فصل پاییز باهم اتفاق بیفتد و کار کادر درمان را سخت کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز