خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی آبادان اعلام کرد:

احیای حمام تاریخی ۸۶ ساله آبادان در دستور کار پالایشگاه قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۵۱۰

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان گفت: حمام تاریخی «زیبا» در آبادان، به‌منظور حفظ و احیا در دستور کار مسئولان شرکت پالایش نفت آبادان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، جمال عامری نسب با اعلام این خبر اظهار کرد: حمام «زیبا» شهرستان آبادان، اثری هست که دارای ارزش ثبتی است و امیدوار هستیم موضوع ثبت این اثر و تعیین عرصه و حریم آن با توجه به قدمت تاریخی، به نتیجه مثبتی برسد تا با حفظ و نگهداری و بهره‌برداری صحیح، گام‌های بعدی برداشته شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان گفت: در سال گذشته مقرر شده بود که تجهیزات این اثر تاریخی به موزه نفت کرمان منتقل شود که با پیگیری‌های صورت گرفته از این اقدام جلوگیری شد؛ از سرعت عمل مسئولان شرکت پالایش نفت آبادان، در راستای اقدامات امنیتی و پیشگیرانه تشکر می‌کنم.

عامری نسب افزود: پاسداری از میراث، در گروی همدلی دستگاه‌های اجرایی است و به همین منظور طی هفته جاری جلسه‌ای به میزبانی دادگستری آبادان، با محوریت حمام تاریخی «زیبا» با حضور مسئولان اداره میراث فرهنگی و مسئولان شرکت پالایش نفت آبادان، برگزار شد و خوشبختانه به هم‌افزایی خوبی دست پیدا کردیم.

وی با تقدیر از نگاه دلسوزانه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب آبادان، بیا کرد: از اینکه رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب آبادان، به دغدغه‌های مردم آبادان رسیدگی و موضوع ناامنی ایجاد شده در حمام زیبا را به نحو شایسته‌ای پیگیری کردند نهایت سپاس و قدردانی را داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: از همه فعالان گردشگری، فعالان فرهنگی، دوستداران میراث فرهنگی و سایر شهروندانی که همواره دغدغه حفظ بنای مهم و تاریخی حمام «زیبا» را داشتند تشکر می‌کنم و به‌طور حتم با همدلی گامی بزرگ برای اعتلای میراث آبادان برداشته شود.

گفتنی است که؛ حمام «زیبا» آبادان، با قدمت 86 ساله ازجمله نخستین حمام‎های کشور بشمار می‌آید که دارای 30 اتاق نمره بوده که 14 اتاق متعلق به زنان و 16 اتاق دیگر به مردان تعلق دارد.

 

انتهای پیام/
محمود نواصر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز