خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان:

خوزستان با کمبود نویسنده حوزه تخصصی کودک مواجه است/ برگزاری دوره‌های تخصصی، ویژه نویسنده کودک و نوجوان

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۶۷۸

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، گفت: این استان با کمبود نویسنده حوزه تخصصی کودک و نوجوان مواجه است که درصدد جبران این کاستی، با برگزاری دوره‌های تخصصی، ویژه نویسنده کودک و نوجوان هستیم.

به گزارش ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وحید کیانی در نشست ستاد پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی اظهار کرد: متولی بخش کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، اما متأسفانه در قسمت مهدکودک‌ها و خانه‌های بازی، تنها نقش تماشاگر را ایفا می‌کند و هیچ‌گونه دستورالعمل مشخصی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعریف نشده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: در حالی ‌که باید ارزیابی این بخش‌ها در اختیار کانون قرار گیرد، اما با پیگیری‌های این مرکز، امیدوار هستیم که به زودی دستورالعمل‌های جدیدی برای مشکلات این بخش صادر شود.

او در ادامه، طرح خرید یکپارچه تأمین کتاب از ناشران با عنوان «تمیم» را یکی از فعالیت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: در فصل اول این طرح 16 هزار نسخه کتاب به مبلغ  5 میلیارد تومان، برای مراکز کانون خریداری شد.

کیانی افزود: در خوزستان، کمبود نویسنده حوزه تخصصی کودک و نوجوان وجود دارد، کانون پرورش فکری درصدد است با برگزاری دوره‌های تخصصی، ویژه نویسنده کودک و نوجوان کاستی‌های این بخش را جبران کند.

اعلام آمادگی 62 مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، جهت اجرای هرچه باشکوه‌تر پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، از دیگر مباحث مطرح شده از سوی وی بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: در طرح جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، جامعه هدف، کودکان و نوجوانان دانش‌آموز را در برمی‌گیرد و تأکید و تلاش این اداره ‌کل، اطلاع‌رسانی، ویژه شیوه‌نامه پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی در کل مدارس استان خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با مجازی شدن آموزش دانش آموزان در فضای شبکه شاد  نیازمند مطالعه، ترویج و گسترش کتاب‌خوانی در بستر مجازی برای کودکان و نوجوانان، بیش از گذشته است و این امر مستلزم توجه جدی‌تر هست که با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب گام‌های مثبتی در این زمینه برداشت شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز