خبرگزاری کار ایران

در ستاد پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی مطرح شد؛

خوزستان گرایش‌های مطالعاتی متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۵۹۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در ستاد پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی گفت: یکی از موانع موجود در باشگاه‌های کتاب‌خوانی، انتخاب کتاب بدون توجه به نیازهای بومی هر استان و شهرستان است، خوزستان باوجود تنوع قومیت‌ها گرایش‌های مطالعاتی متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد.

به گزارش ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد جوروند امروز 29 مهرماه در نشست ستاد پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی اظهار داشت: کتاب و کتاب‌خوانی در پرورش، تربیت روح و تعالی انسان بی‌نهایت تأثیرگذار است و اتفاق خوبِ تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی این خلأ را پر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: در حال حاضر تعداد 1300 باشگاه کتاب‌خوانی در استان مشغول فعالیت هستند، و در تلاش هستیم که فعالیت این باشگاه‌ها را در "پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی" با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد، توسعه بیشتری پیدا کنند.

جوروند افزود: یکی از موانع موجود در باشگاه‌های کتاب‌خوانی، انتخاب کتاب بدون توجه به نیازهای بومی هر استان و شهرستان است، که لیست کتاب‌های منتخب جام باشگاه‌ها برای همه استان‌ها یکسان ارائه می‌شود.

این مدیر فرهنگی با اشاره به تنوع قومیتی خوزستان و مزیت دانستن آن عنوان کرد: استان خوزستان با وجود تنوع قومیت‌ها، گرایش‌های مطالعاتی متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد. بر اساس تجربه خودم در حوزه فرهنگ و هنر، می‌گویم که هر شهر این استان، در یک حوزه تخصصی حرف برای گفتن دارد.  به‌طور مثال در شهرستان شوش، شعر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هست و به‌عنوان شهر شعر شناخته می‌شود، آبادان شهر تئاتر و خرمشهر شهر شعر عربی بشمار می‌آید و به همین منوال شهرهای دیگر نیز در یک حوزه خاص فعالیت چشم‌گیری دارند.

وی در پایان، تخصیص اعتبار جهت خرید کتاب باشگاه‌های کتاب‌خوانی را یکی از اقدامات تأثیرگذار در پیشبرد اهداف باشگاه‌ها برشمرد و اضافه کرد: در بخش خرید کتاب و ثبت‌نام، کتاب‌فروشی‌ های عضو طرح باید مجدد بازنگری شده و اعتبار خرید کتاب‌های حمایتی در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز