خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین رویداد جایزه‌‌ ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی و معاصر در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۵۴۸

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناهای تاریخی خوزستان، گفت: نخستین جایزه‌‌ ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران، با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط مجله هنر و معماری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، هادی احمدی روئینی با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از هفت دوره برگزاری جایزه‌‌ طراحی داخلی ایران، با توجه به اهمیت مرمت، احیای حفظ و نگهداری بناهای تاریخی و معاصر کشور، تصمیم گرفته شد که از این دوره به بعد، حفظ و نگهداری به‌صورت بخشی جداگانه و کاملاً مستقل در این رویداد تعریف شود.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناهای تاریخی، گفت: رویکردها و اهداف برگزاری نخستین جایزه مرمت و احیا، ایجاد فرهنگ‌سازی در سطح ملی برای حفاظت، پیشگیری از تخریب اقدام به شناسایی، ثبت، مرمت و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و معاصر کشور است.

ایجاد حساسیت بین عوامل اعم از سازمان‌ها، وزارتخانه‌های مربوطه، کارفرمایان، متخصصان و دانشجویان این حوزه‌ دانشگاهی و افکار عمومی برای افزایش توجه به این حوزه و همچنین همراهی در حفظ و نگهداری میراث ارزشمند معماری و شهرسازی کشور، ترغیب هرچه بیشتر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی، به‌منظور سرمایه‌گذاری در زمینه‌ مرمت، احیا، شناسایی و معرفی نسل جدید طراحان و مجریان حوزه‌ مرمت و همچنین انتقال تجارب نسل‌های قبل ازجمله اهداف اولین جایزه مرمت و احیا بشمار می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به بخش‌های جایزه عنوان کرد: شرکت در تمامی بخش‌های جایزه‌، همزمان به‌صورت انفرادی و گروهی برای عموم معماران، دفاتر معماری، مهندسین مشاور، طراحان، فعالان این حوزه، آزاد بوده و شامل پرداخت هزینه‌‌ ثبت‌نام در سایت aoa.ir خواهد بود.

وی در پایان ضمن اشاره به بخش‌های مختلف این رویداد توضیح داد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در پنج بخش (مرمت و احیای بناهای تاریخی، مرمت و احیای بناهای معاصر، مرمت و احیای بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، معماری میان‌افزا در بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی) و در بخش مقاله‌های انتقادی هم نیز آثار خود را با موضوعات (مرمت و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و معاصر ایران) تا ساعت ۲۴ روز ۱۴ آبان ۱۳۹۹به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستور مراجع و سازمان‌های مسئول، برگزاری مراسم اختتامیه رویدادها تا اطلاع ثانوی مقدور نخواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۱- ۸۸۳۴۲۹۶۰ یا info@aoa.ir در ارتباط باشند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز